Inkassohandläggare med redovisningserfarenhet

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Redovisningsenheten ansvarar för stödprocessen redovisning/redovisningsstruktur och regelverk. Vi är stöd till förvaltningar och kommunledningskontoret och har en uppsiktsroll och samordnar den övergripande redovisningen. Redovisningsenheten ansvarar även för kundreskontra, betalningsbevakning inkassoverksamhet, leverantörsreskontra, kassaverksamhet, låneadministration och systemförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i ett arbete med mycket kundkontakt och är dessutom duktig med siffror? Då ska du söka till oss!

Som inkassohandläggare arbetar du främst med att handlägga obetalda fordringar, kontakter med gäldenärer, Kronofogdemyndigheten, förvaltningar med flera. Vidare underhåller du kundreskontra, skapar amorteringsplaner och du gör även utredningar om eventuella vidare åtgärder.

Arbetet är mycket utåtriktat och kontakterna med främst gäldenärer är många. Verksamheten använder Agresso och Nova som systemstöd i handläggningen.

KVALIFIKATIONER
Du har avslutat gymnasium inom ekonomi och har du även högskoleutbildning inom ekonomiområdet så är det starkt meriterande. Vidare har du passande arbetslivserfarenhet där ekonomi och redovisning varit en central del i ditt arbete. Erfarenhet från inkassoverksamhet är meriterande, likaså om du haft myndighetsutövning i arbetet.

Utifrån din tidigare erfarenhet har du kunskap om reglerna för inkassoverksamhet och har dessutom god pedagogisk förmåga att förklara reglerna för inkassoverksamhet i kontakten med andra personer.

Dina personliga egenskaper är betydelsefulla för oss! För att lyckas i arbetet krävs noggrannhet med ett systematiskt tänkande samt förmåga att se hur detaljerna bidrar till helheten. Det är också av vikt att du är serviceinriktad med god social förmåga. Du är stresstålig och har god samarbetsförmåga samt kan uttrycka dig välformulerat och tydligt likväl muntligt som skriftligt i svenska språket. För att trivas i rollen har du ett sinne för siffror och har erfarenhet av IT som stöd i arbetet. Har du erfarenhet av Agresso och Nova, liksom kunskaper inom juridik är meriterande.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast .
  • Publicerat: 23 mars 2015

Besöksadress

Alva Myrdals gata 3D 63186 Eskilstuna
None

Postadress

Eskilstuna
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024