Inkassohandläggare med redovisningskompetens

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns nya serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Redovisningsenheten ansvarar, inom verksamhetsområdet Ekonomi, för kommunens gemensamma redovisning, kassafunktion och inkassofunktion. Inkassofunktionen arbetar med att kräva in och bevaka kommunens fordringar. På grund av en kommande pensionsavgång så söker vi nu en inkassohandläggare på heltid för en tillsvidaretjänst.


ARBETSUPPGIFTER
Som inkassohandläggare arbetar du främst med att handlägga obetalda fordringar, kontakter med gäldenärer, Kronofogdemyndigheten, förvaltningar med flera. Vidare underhåller du kundreskontra, skapar amorteringsplaner och du gör även utredningar om eventuella vidare åtgärder.

Arbetet är mycket utåtriktat och kontakterna med främst gäldenärer är många. Verksamheten använder Agresso och Nova som systemstöd i handläggningen.


KVALIFIKATIONER
Du har gymnasial utbildning inom ekonomi och har du även högskoleutbildning inom ekonomiområdet så är det starkt meriterande. Vidare har du adekvat arbetslivserfarenhet där ekonomi och redovisning varit en central del i ditt arbete. Erfarenhet från inkassoverksamhet är meriterande, likaså om du haft myndighetsutövning i arbetet.

Du har dessutom god pedagogisk förmåga att förklara reglerna för inkassoverksamhet i kontakten med andra personer.

För att lyckas i arbetet krävs utpräglad noggrannhet med ett systematiskt tänkande samt förmåga att se hur detaljerna bidrar till helheten. Det är också av vikt att du är serviceinriktad med god social förmåga. Du är stresstålig och har god samarbetsförmåga samt kan uttrycka dig välformulerat och tydligt likväl muntligt som skriftligt i svenska språket. Sinne för siffror och erfarenhet av IT-stöd i arbetet ser vi som en självklarhet. Erfarenhet av Agresso och Nova, liksom kunskaper inom juridik är meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-03-17
  • Publicerat: 6 december 2013

Besöksadress

Alva Myrdals gata 3D 63186 Eskilstuna
None

Postadress

Eskilstuna
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024