Inkassohandläggare till FinTech bolag!

Inkassohandläggare till FinTech bolag!

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Är du en erfaren inkassohandläggare som söker nya utmaningar i ett växande företag i en spännande branch? Då är det dig vi letar efter till vår kund Delta Inkasso!

Företaget   Delta Inkasso är en del av det tekniska företaget SweetPay som specialiserar sig på betalningslösningar. Båda företagen har på kort tid vuxit från start up-fas till att vara framgångsrika internationellt med verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Spanien och Chile. Huvudkontoret ligger i centrala Stockholm och består av 15 personer. Du har totalt 35 kollegor internationellt. Då företaget växer erbjuder Delta Inkasso stora utvecklingsmöjligheter både inom Sverige och internationellt. Du får vara en betydande del av den andra generationens fintech bolag där människan och medarbetarna är i fokus.  

 

Om rollen I rollen som senior inkassohandläggare kommer du vara ansvarig för att handlägga och serva kunder.
Tillsammans med dina två kollegor är du drivande i utvecklingsarbete kring avdelningens rutiner och processer. Det innebär att du har en hög påverkan i hur avdelningens framtid ser ut och kan påverka affärsområdets lönsamhet och vidareutveckling.
Löpande arbetsuppgifter kommer att bestå av att fatta beslut om rätt åtgärd i inkassoprocessen på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt.
För att trivas i denna roll bör du vara utvecklingsinriktad och fokusera på att ge kunder den bästa lösningen, du bör därför ha en naturlig fallenhet för service. Vidare får du säkerställa att arbetet utförs i enlighet med uppsatta mål samt rådande regler och lagar.
 

Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av krav- och inkassohandläggning.
För att lyckas i rollen kan du ha tidigare erfarenhet inom handläggning av skuldsanering, bestridshantering av fakturor samt ärendehantering gentemot kronofogden. 
Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område.
Det är dessutom meriterade att ha kunskaper i finska
På kontoret, lokaliserat mitt i centrala Stockholm, sitter totalt 14 personer så det är viktigt att du är prestigelös och trivs på ett mindre kontor. Alla är med och påverkar bolagets utveckling framåt. Du har eget ansvar kring ditt arbete och därtill arbetar alla tillsammans för att hjälpa varandra och alltid utgå från kundens behov. 

SweetPay är en arbetsplats för engagerade och lösningsfokuserade individer som drivs av utmaningar och vill utvecklas tillsammans med företaget!

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Hallgren
+46 8216720
Linda Hedbom
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Sebastian Vesterlund
+46 8 21 67 26
Linda Hedbom
+46 8 21 67 44

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024

15 april 2024