Inköp-beredningsanvarig till Brick Pack

Arbetsbeskrivning

På Brickpack har vi specialiserat oss på två saker – produktion och material.

Vi har under årens lopp byggt upp en maskinpark och ett produktionskunnande, som gör oss flexibla att utföra många olika produktionsmoment – både i stora och små serier. Vi arbetar med ”alla” material – hårda och mjuka, beprövade och nya. I samarbete med våra kunder hjälper vi till att välja rätt material till rätt produkt för att säkerställa att avsedd funktion uppnås. Våra kunder återfinns inom all tillverkande industri, främst inom OEM. Det är vår målsättning att vi med vårt produktions- och materialkunnande i kombination med tillgänglighet och leveransförmåga ska kunna utgöra en långsiktig partner och strategiskt viktig leverantör. Företaget ligger i Laholm och har 35 anställda

Är du en driven, kreativ och teknisk person med stor social förmåga? Är du ingenjör eller liknande? Då kan detta jobbet vara nästa steg i din karriär!

Vi söker just nu en inköpsansvarig/beredningsanvarig till Brick Pack som kommer rapportera direkt till VD.

I tjänsten som inköpsansvarig/beredningsansvarig kommer du ansvara för inköp, avrop och beredning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara planering av inköpsarbete och se till att mål enligt verksamhetsplanen följs. Kontinuerliga avtalsdiskussioner med leverantörer och avtal sköts av dig och det är även du som skall säkerställa att avtal efterlevs.

Vidare kommer du att hantera avrop i enighet med planeringen för produktionen, bevaka leveranser och legooperationer, delta och avrapportera vid daglig styrning.

Du kommer att ge tekniska råd till kunder, upprätta och registrera underlag vid nya lagerartiklar, registrera ritningar och ritningsförändringar från kund, vara behjälplig vid alla slags produktfrågor både internt och externt.

För att du skall vara aktuell för tjänster ser vi att du:

- är ingenjör eller har motsvarande utbildning
- har teknisk bakgrund, erfarenhet av verktygs och produktionsteknik
- gärna har erfarenhet av inköpsrelaterat arbete
- gärna har erfarenhet av att arbeta med kalkyler och produktstrukturer
- har god datorvana och har arbetat i affärssystem
- har mycket god svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du driven, har god samarbetsförmåga och tycker om att vara behjälplig för kunder. Samtidigt arbetar du på ett strukturerat och systematiskt sätt. För att lyckas i rollen ser vi även att du har en stor social kompetens, är flexibel och kreativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kontakt

Stämmer detta in på dig? Då vill vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Vid frågor kring tjänsten besvaras de av Ann Willner på tel. 0760258008 eller av Elin Bengtsson Hallberg på tel. 0735 672 372. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann Willner Rekryteringskonsult
0760-258008
Malin Brandqvist
adminstratör
Ann Willner
redovisningsekonom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AW Urval AB Halmstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 augusti 2014

Besöksadress

302 50 Bredgatan 2
None

Postadress

Bredgatan 2
Halmstad, 30250

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024