Inköp- och orderansvarig / Ekonomiassistent

Inköp- och orderansvarig / Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Satcube AB är ett globalt satcombolag inom civil säkerhet och kommersiell kommunikation. Vi är ett sammansvetsat team på ca 35 personer i Göteborg och Karlstad. Tekniskt är vi ledande inom små kompakta satellitterminaler, ett område som väntas växa snabbt inom de närmsta åren.

Satcube är ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Vi är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Satcube AB är ett spännande high-tech bolag med stark tillväxt och många projekt på gång. Till produktionsenheten i Karlstad behöver vi nu förstärka upp vårt team med en Inköp- och orderansvarig / Ekonomiassistent.

Rollen
Du sköter lagerinköp, processer till inköp och ut-leveranser, registrerar inkommande kundorders samt bokar leverantörsfakturor. Du är en del av den ekonomiska processen samt deltar vid månadsbokslut och årsbokslut. Rapporterar gör du till bolagets Produktionschef och Ekonomichef. Fina utvecklingsmöjligheter i bolaget finns inom både ekonomi och lager/inköp.

Vad behöver du för att trivas i rollen Du har som minst en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och gärna några års erfarenhet av att jobba med order/lager/faktureringssystem.

För att du ska trivas hos oss och vi med dig så tror vi att du är en ansvarstagande, självgående och driven person som trivs i en miljö med höga krav och tidvis högt tempo. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta, se till helheten, är kommunikativ och serviceinriktad. Vidare arbetar du noggrant, strukturerat och lösningsorienterat. Du är duktig på att prioritera och har lätt för att fatta beslut.

Vad ger vi dig
Du får en fin möjlighet att arbeta tillsammans med ambitiösa och kompetenta kollegor i ett spännande tillväxtbolag. En möjlighet att vara med på resan som en del av ett innovativt high-tech bolag. Självklart är vi glada och trevliga och har en god stämning på kontoret. Varmt välkommen med din ansökan.

Övrigt
Det är viktigt att du kan uttrycka dig bra på engelska, i både tal- och skrift, då en stor del av kunder och leverantörer finns i andra länder. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Karlstad. Sista ansökningsdag är 2022-10-02.

Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar tas endast emot via formuläret nedan.

Vid frågor, kontakta Sofia Graflund: sofia.graflund@qtym.com 070-423 34 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024