Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en drivande och resultatorienterad person med erfarenhet av inköp? Vill du arbeta i en teknikintensiv miljö, där vi utmanar vad som är tekniskt möjligt? Då är det dig vi letar efter!
Till ett produktionsbolag i Sandviken söker vi nu, för ett längre uppdrag, en inköpare till ett engagerat team. Här blir du en viktig länk i en försörjningskedja och får chansen att vara i teknikens framkant tillsammans med härliga kollegor.  
Om du tror att du är den kvalificerade och engagerade individ vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan. Du kommer att få möjligheten att utvecklas i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där ditt bidrag spelar en viktig roll i företagets fortsatta utveckling och framgång.
Varmt välkommen med din ansökan innan 19 maj 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Som inköpare har du en central roll i organisationen, där du ansvarar för att planera beställningar, genomföra inköp av varor och tjänster samt hantera betalningar och fakturor. Du kommer också att vara involverad i reklamationsärenden och arbeta med prisförfrågningar. Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera systemstädning i vårt affärssystem och hantering av mindre avtalskategorier. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med sälj-teamet, hantera prisförfrågningar både till kunder och från leverantörer, samtidigt som du driver förhandlingar till framgång.
I din vardag kommer du som inköpare att sköta leverantörs- och kundrelationer och ha förmågan att utveckla dem för att säkra konkurrenskraftiga priser, leveranstider och hög produktkvalitet. Dessutom kommer du som inköpare att arbeta nära produktions- och lagerteamet för att optimera lagerhållningen och ansvara för de kortsiktiga inköpsbehoven. 

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har följande kvalifikationer och erfarenheter:
Utbildning inom inköp, t.ex. YH-utbildning inom inköp eller högskoleexamen i ekonomi, logistik eller liknande område
Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom inköp eller liknande befattning
Förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska
Erfarenhet av arbete i affärssystem, särskilt Business Central, är meriterande

Som person är du flexibel och anpassningsbar och van att arbeta i en föränderlig miljö. Du driver dina egna uppgifter som inköpare självständigt och har lätt för att bygga relationer med såväl leverantörer som med kollegor i övriga organisationen. Du har en vilja av att göra ett bra arbete tillsammans med dina kollegor, har inga problem med att hugga in där det behövs och är en naturlig lagspelare. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2024
  • Ansök senast: 19 maj 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


10 maj 2024

17 maj 2024

Tactical Buyer to J2 Sourcing

Tactical Buyer to J2 Sourcing

17 maj 2024