Inköpare

Arbetsbeskrivning

Yaskawa Nordic AB är Nordens största systemhus för robotiserade automationslösningar. Företaget grundades på 70-talet i Torsås och är idag en del av Yaskawa Electric Corporation, en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer samt styrsystem, med över 300 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen.

Vi erbjuder robotlösningar för i stort sett alla branscher och användningsområden, bland annat bågsvetsning, montering, lackering, dispensering, skärning, materialhantering, paketering, palletering, gradning, polering och punktsvetsning.



Som inköpare blir ditt uppdrag att säkerställa en stabil och positiv utveckling av totalkostnaden. Inköparen jobbar nära samman med teknik, kvalitet och försäljning och en viktig del i arbetet är att självständigt förhandla och upprätta avtal med leverantörer.

Du kommer samarbeta med inköpschefen och övriga inköpare i teamet. Daglig materialstyrning, leveransbevakning, avvikelsehantering samt leverantörs bedömning. Med andra ord har du en bred roll som inköpare, leverantörsansvaret allt ifrån det dagliga operativa till det strategiska. Du kommer att ingå i en grupp med andra inköpare och rapportera till inköpschefen

Din bakgrund

För tjänsten krävs en bred teknisk förståelse. Utbildning, högskoleutbildning samt kunskaper inom mekanik är meriterande. Du har god datavana och goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av analysarbete och strategisk problemlösning underlättar din vardag. Goda kunskaper i engelska är ett krav och kunskaper i tyska är meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker en inköpare med en stark analytisk ådra, ett affärsmässigt driv och ett stort tekniskt intresse. Du är kommunikativ och utåtriktad samt trivs med varierande kontaktytor både externt och internt. Dessutom har du förmåga att självständigt ta tag i saker samt förmåga att se saker ur olika perspektiv. Självklart är du flexibel, strukturerad och noggrann samt drivs av att hitta den bästa lösningen

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar emot din ansökan via databasen.

Ansvarig rekryterare är Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se

Väl mött!

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell
  • 100% Visstid med möjlighet till tillsvidare
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024