Inköpare

Arbetsbeskrivning

Ett jobb på Alfa Laval har egentligen alla ingredienser du kan önska dig.Vi finns i lite mer än 100 länder.Det innebär världens möjligheter för dig som är intresserad att arbeta internationellt.Vår affärside är att hjälpa våra kunder att optimera prestanda i sina processer.Om och om igen.Det betyder att du får jobba nära verkligheten, träffa många människor och hela tiden vara med om att lösa intressanta problem.Vi arbetar i teknikens framkant.Det är en utmaning för dig som är lagd åt det innovativa hållet.Att uppfinna och förnya är en drivkraft för oss.Vi har högt i tak.Har du en vilja att förändra och förbättra saker och ting finns det utrymme att påverka.Det är därför vi vill ha dig som nyanställd.Vi ger dig svängrum.Hos oss finns inga utstakade och färdiga karriärvägar.Det är i första hand ditt kunnande och dina ambitioner som styr din utveckling.Läs mer om företaget och lediga tjänster på www.alfalaval.com/career. Alfa Lavals distributionscenter i Tumba förser Alfa Lavals säljbolag och direktkunder i hela världen med reservdelar för bland annat separatorer, dekantrar, färskvattensgeneratorer och filter.En av våra medarbetare på Material Management, inköp av reservdelar,[går i pension och vi söker därför en ny kollega.Tycker du om: .[Att ta ansvar och är serviceinriktad och affärsdriven?.[Att aktivt arbeta för att uppfylla gemensamma mål?.[Affärer där kunskaper i logistik och tillverkningsteknik tillämpas?Vi söker dig som har: .[Minst 5 års erfarenhet av arbete med inköp i ett industriföretag..[Starkt kommersiellt driv och uppskattar utmaningar och förändringsarbete .[Förståelse för och kan utvärdera administrativa processer och tillverkningsprocesser hos våra [ leverantörer.Du blir del av ett positivt gäng som förstår betydelsen av god service.Som inköpare har du tydligt ansvar för leverantörer och att de presterar enligt överenskommelse med våra avtal.I det dagliga arbetet kommunicerar du muntligt och skriftligt på svenska och engelska.[ Exempel på några av våra ledstjärnor är proaktivitet, våga förändra, flexibilitet, och att ha ett bra tempo i jobbet för att få rätt saker att hända.Vi använder Movex som ERP-system.Vi ansvarar för: .[Inköp av reservdelar .[Förändring av leverantörsstruktur .[Leverantörsutveckling .[Systematisk korta ledtider genom ständiga förbättringar .[Underhåll av information i våra affärssystem .[Kontraktskrivning och prisförhandlingar med lokala leverantörer .[Strukturerat arbeta för måluppfyllelse av nyckeltal.Tjänsten söker du senast den 11 september 2008[via länken nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Elm
+46 708477035
Toni Hautakoski
400680154

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alfa Laval Tumba
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 14 augusti 2008
  • Ansök senast: 11 september 2008

Besöksadress

Hans Stahles väg
None

Postadress

Hans Stahles väg 7
Tumba, 14780

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

31 maj 2024

Sourcing Manager

Sourcing Manager

31 maj 2024