Inköpare

Arbetsbeskrivning

Vid Polismyndigheten i Skåne ledigförklaras

en tidsbegränsad anställning som assistent med funktion som inköpare med tjänstgöring vid Länspolismästarens stab, ekonomistöd, inköpsenheten.

Ekonomistöd består av löneenhet, inköpsenhet och en redovisningsenhet med kassa- och resetjänst.Inköpsenheten består av en beklädnad- och vapenenhet samt en enhet för övriga inköp och avtal.Varje medarbetare ska ha ett eget ansvarsområde, men även kunna avlasta sina kolleger.

Arbetsuppgifter
Som inköpare kommer du att beställa varor och tjänster, bland annat med inriktning på IT-utrustning (hårdvara), avropa från ramavtal, direktupphandla och undersöka inköpsbehov i hela myndigheten.Andra arbetsuppgifter är att upprätta kravspecifikationer, utvärderingsprinciper och utvärderingskriterier.Arbetsuppgifterna inkluderar också att ge råd till användare, hantera reklamationer och fakturor, följa upp inköp och avtalstrohet vid myndigheten samt avtalshantering.Planering och upplägg av utbildningar/information och att fungera som instruktör/föreläsare kan också bli aktuellt.

Kvalifikationer
Du ska ha inköpsutbildning eller erfarenhet av inköpsarbete.God PC-vana och kunskap i Windows, Word samt Excel.Vidare måste du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.God förmåga till initiativtagande samt god förmåga avseende planering och ansvarskännande.Arbetet kräver förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.Det är också viktigt att kunna arbeta målinriktat och ha förmåga att nå uppsatta mål.Det är viktigt att du har hög arbetskapacitet och är stresstålig.Arbetet innebär bred samverkan med representanter både i myndigheten och utanför, till exempel PVIT, varför social kompetens och förmåga att skapa kontakter är viktigt.

Meriterande
Erfarenhet från arbete med IT är meriterande.Det är meriterande om du har kännedom om polismyndighetens organisation.

Kunskap i Lagen om offentlig upphandling, Köplagen och Avtalslagen.

Övrigt

Sammanfattning

Liknande jobb


20 maj 2024