Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Inköpare med driv att förändra
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och du erbjuds ett jobb med spännande utvecklingsmöjligheter? Välkommen till Humana.

Vi utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål. Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Genom vår verksamhet skapar vi förutsättningar för våra kunder att förverkliga sina drömmar och leva ett liv som andra. Att alla har rätt till ett bra liv är en naturlig utgångspunkt för oss på Humana.
Vi tror på Engagemang, Ansvar och Glädje och ger våra medarbetare frihet att vara dem de är. Vi kombinerar en nära relation till våra kunder med styrkan i att vara ett stort modernt nordiskt bolag med många utvecklingsmöjligheter. Privat ägarform och decentraliserad organisation ger en entreprenöriell anda med korta beslutsvägar, stort mandat och eget ansvar. Hos oss deltar, påverkar och beslutar du.
Har du en hög energinivå och delar våra värderingar? Drivs du av att tillsammans med ett team av trevliga kollegor, ge service och driva förändringar? Har du erfarenhet av att arbeta med inköp? Är du intresserad av affärer och är en bra förhandlare? Då kanske det är du som är vår blivande inköpare!

Din framtida utmaning
Humana växer, både i Sverige och i övriga Norden, och vi behöver arbeta mer systematisk med inköp och våra inköpsprocesser. Vi har därför inrättat en ny tjänst och söker en person för att driva arbetet med inköp. Din uppgift blir att försöka hitta de mest effektiva och hållbara lösningarna för verksamheten. Fokus kommer främst ligga på inköp av varor och produkter.

Hos oss är du ansvarig för
- Att söka efter lämpliga leverantörer utifrån kostnads- och verksamhetseffektivitet
- Att driva arbetet mot tydligare kategoristyrning
- Att förhandla fram ramavtal (nationellt och regionalt)
- Att säkerställa en framgångsrik implementering efter att avtal slutits
- Att stödja verksamheten vid inköp
- Att analysera inköp och följa upp avtal och leverantörer
- Att genomföra analyser och ta fram förbättringsförslag.
Du kommer att jobba utifrån ett koncernperspektiv, men ska även bistå våra fem affärsområden i Sverige, Norge och Finland med inköpsstöd. Arbetet innebär nära samverkan med de olika affärsområdena samt centrala stödfunktioner och förutsätter en del resor till våra enheter samt leverantörer.
Rollen är ny och du kommer ha goda möjlighet att utveckla och bredda ditt ansvar och dina arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen
Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara en driven, engagerad och utåtriktad person med god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Är intresserad av affärer och är en bra förhandlare, har en analytisk förmåga, och är van att arbeta i högt tempo. Du uppskattar struktur och systematik.
Du har en akademisk utbildning samt några års erfarenhet av professionellt inköpsarbete.
Flytande i svenska och engelska. Finska är högst meriterande.

Vi erbjuder dig
På Humana har vi en bra anledning att stiga upp och gå till jobbet varje dag. Vi är hängivna uppgiften att ge så många människor som möjligt ett bra liv. Det är en stor uppgift. Och vi har tur – vi har 15 000 talangfulla medarbetare.
Vi tror på att ge våra medarbetare eget ansvar och på att ha starka ledare som inspirerar, stödjer och coachar. Vi bygger varaktiga relationer – med våra kunder, med våra samhällspartner och med varandra. Vi hjälper våra medarbetare att utveckla sin kompetens och bygga meningsfulla karriärer.
Vi är en gemenskap av hjältar som aldrig ger upp. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.

Din nya arbetsplats
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du rapporterar till Head of M&A and Corporate Development. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Placeringsort Stockholm (Humanas huvudkontor på Kungsholmen). Lokalerna på är en naturlig mötesplats inom koncernen, många möten förläggs här och det är en kontinuerlig genomströmning av kollegor från andra delar av organisationen.
Känner du dig inspirerad av vårt företag och jobbet som Inköpare? Då ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt och senast 6 april. För mer information kontakta Mikael Nygård, Head of M&A and Corporate Development (Mikael.Nygard@humana.se; +46-72-5753586).

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 15 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humanas intäkter under 2019 uppgick till 7 467 MSEK. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Mer information finns på www.humana.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 6 april 2020

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024