Inköpare av elektronikkomponenter

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med erfarenhet av inköp och elektronikmarknaden? En spännande tjänst hos vår kund väntar på dig!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att jobba som inköpare av elektroniska komponenter och ansvara för all materialförsörjning till produktionen.

I ett första skede sitter du med kund och går igenom material, tidsplan och kostnader. Därefter köper du in material och när komponenterna kommer hem är det din uppgift att verifiera att rätt material och rätt antal kommit hem. När det verifierats att rätt material kommit hem ska komponenterna märkas och sorteras upp.

Arbetet innebär mycket kontakt och förhandling med såväl kunder som leverantörer.

Du får ett omväxlande arbete där du jobbar med kunder i elektronikens framkant.



Om företaget

Vår kund har en global verksamhet och finns i 30 st. länder med över 200 000 anställda.

Kundens verksamhet erbjuder ett komplett utbud av design, tillverkning och logistiktjänster.

I Linköping jobbar man med elektronisk hårdvara, mjukvara och testutveckling. Kunden erbjuder bland annat konstruktion för tillverkning av ingenjörstjänster, kretskorts montering och industrialisering.


Din profil

Du är en utbilad ingenjör med inriktning inom mekanik

Vi ser det som meriterande att du tidigare arbetat med inköp av elektronik, meriterande är också om du tidigare köpt finmekanik.

Det är ett krav att du talar och skriver god svenska och engelska då arbetet innebär mycket kontakt med såväl kunder som leverantörer.

Du har goda kunskaper i officepaketet, framförallt excel.

Som person är du driven och gillar ett snabbt tempo. Det snabba tempot kräver att du är strukturerad och har bra ordningssinne då många är beroende av att rätt komponenter kommer hem i rätt tid. Det krävs att du är bekväm med att tala i telefon och att ta kontakt med människor. Viktigt är att du vågar ställa frågor och du måste ha skinn på näsan.



Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor

Tillträde snarast

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag - så vänta inte med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 mars 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024