Inköpare / Avropare

Arbetsbeskrivning

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, vi bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 100 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.

Vi söker nu till Administrationsavdelningen en
Inköpare / Avropare

Om Avdelningen:
Administrationsavdelningen ansvarar för Tullverkets stödverksamhet inom områdena finansiell redovisning, upphandling och inköp, lokalförsörjning, fordonsförsörjning, diarium och arkiv samt verksamhetsservice. Avdelningen ansvarar också för Tullverkets miljöledningssystem.

Administrationsavdelningen består av ett ledningsstöd, fem nationella enheter och har cirka 70 anställda.

Enheten för upphandling och inköp ansvarar för Tullverkets upphandlingsverksamhet. Enheten leder och utför tillsammans med verksamheterna olika typer av anskaffningar åt hela myndigheten. Enheten arbetar med att löpande utreda, bereda och prioritera och handlägga frågor och ärenden. Enheten svarar även för styrning och stöd för Tullverkets avtalsförvaltning liksom e-handel.

Enheten består av 11 medarbetare som har sin geografiska placering i Stockholm, Sundsvall och Luleå.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:
Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av inköpsfrågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är genomföra avrop från Kammarkollegiets ramavtal och i vissa fall även från Tullverkets egna ramavtal. Du utför även direktupphandlingar och enklare upphandlingar. Vid upphandling får du stöd och hjälp av Tullverkets upphandlare.

I arbetsuppgifterna ingår det att vara stöd verksamheternas inköpssamordnare t ex medverkar du till att kvalitetsäkra verksamheternas beställningsrutiner.. Du deltar i Tullverkets  inköpsplaneringsarbete och bevakar planerade anskaffningar inom olika områden.

En annan arbetsuppgift är omvärldsbevakning. Då Tullverket och Administrationsavdelningen befinner sig i en spännande utvecklingsfas deltar du även i enhetens förändringsarbete där du har goda möjligheter att påverka och skapa goda resultat.

Krav:


• Utbildning inom inköp eller ekonomi från universitet/högskola eller motsvarande utbildning inom inköpsområdet som av Tullverket bedöms vara likvärdig


• Utbildning inom LOU
• Arbetat minst 2 år med arbetsuppgifter relevanta för tjänsten


Meriterande:

• Erfarenhet från Tendsign
• Erfarenhet av avrop från Kammarkollegiets ramavtal


Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har ett affärsmässigt förhållningssätt och ett intresse av inköpsfrågor. Du är väl förtrogen med regelverket kring offentlig upphandling.

Engagemang och samarbete är en given del i din vardag och Du söker gärna stöd från kollegor likväl som Du stöttar andra. Du tycker om att bygga relationer och är serviceorienterad.

Du är driven och har förmågan att arbeta självständigt.

Du är strukturerad och vill påverka inom ramen för god ekonomi, kostnadseffektivitet och hållbar utveckling.

Du har en utvecklad förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du är analytiskt lagd och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med fokus på att hitta lösningar.

Du har god förmåga att uttryck dig i svenska i tal och skrift samt kommunicerar obehindrat med alla i organisationen.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Information
För ytterligare information kan du vända dig till Chefspoolens rekryteringskonsult Staffan Engberg, 0768-154544, staffan.engberg@chefspoolen.se.

Ansökan
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Ansök gärna så snart som möjligt.
Du skickar in din ansökan via ansökningsknappen nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Nilsson

Anders Bolin

Staffan Engberg
0768 15 45 44
Gabriella Hedlund

Lilimor Werre

Kenneth Dietz

Rekryteringskonsult Staffan Engberg
0768-15 45 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chefspoolen i Sverige AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 30 december 2016

Besöksadress

STORTORGET 13 A
None

Postadress

Stortorget 13 A
Malmö, 21122

Liknande jobb


20 maj 2024

Inköpare

Inköpare

20 maj 2024