Inköpare för kund- och marknadsanpassningar

Arbetsbeskrivning

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor

Inköpare för kund- och marknadsanpassningar

Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och samtidigt en av de mest lönsamma tillverkarna av tunga fordon. Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader.

Scania Inköp ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.

Inköpsgruppen BodyBuilding, S-order & FFU ansvarar för inköps del av kund- och marknadsanpassningar av olika slag. Vi arbetar med snabba lösningar mot kundorder däribland FFU , Fit For Use. FFU består av mindre ombyggnationer eller tillägg från standardspecifikationer för att göra fordonet mer kund eller marknadsanpassat. Nu går en FFU inköparna i pension och vi söker därför en ersättare.

Inköpsverksamheten innebär nära kontakt med utveckling och marknad där en del av arbetet är att vara delaktig i processutvecklingen i strävan att uppnå marknadens behov av en flexibel och effektiv organisation med hög kvalitet. Vi arbetar med stort fokus på ledtider och time to market.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare för FFU kommer du att i huvudsak ansvara för inköp av komponenter och artiklar utanför vårt ordinarie standardprogram vilka efterkompletteras våra lastbilar för att avlasta våra verkstäder.

Du representerar inköp och medverkar i material-, komponent- och leverantörsvalet ur ett kostnadseffektivt och kvalitetsmässigt perspektiv.

Du ansvarar för att förhandla, ingå kommersiella avtal och aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer. Dessutom har du en del i ansvaret för framtagningen av strategin hur erbjudandet FFU ska se ut i framtiden.

Din profil
Vi söker dig som är serviceinriktad, har ett intresse för teknik och affärer samt förmåga att få saker gjorda. Du är bra på att hålla deadlines, samarbeta samt tar eget initiativ och ansvar.

Vi ser att du har eftergymnasial utbildning och en vilja att lära dig inköpsarbete. Affärsmässighet och ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för att nå framgång inom yrket.

Du är en god relationsbyggare som trivs att jobba med människor både inom företaget och med våra leverantörer. Då du kommer att ha många internationella kontakter förutsätter vi att du behärskar engelska i tal och skrift.

Passar du in på ovanstående så är detta en ypperlig möjlighet att få kommersiell erfarenhet och ökande kunskaper inom Scania.

Ytterligare information
Kontakta gärna Sofia Josefsson (Commodity Manager), tfn 070-565 72 88.

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 19 mars 2015

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

8 februari 2024

Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

3 januari 2024