OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi två inköpare - en inom IT och en inom indirekta kategorier till ett stort telekombolag i Stockholm. Har du minst 5 års erfarenhet av upphandling och/eller inköp? Har du även en relevant utbildning inom inköp, företagsekonomi, teknik? Är du flexibel, proaktiv och strukturerad? Här har du en fin möjlighet att komma in i ett företag med en kreativ och flexibel arbetsmiljö där varje anställd är viktig för företagets framgång. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I denna roll förväntas du att:
• Utföra kategorispecifika strategier för flera domäner inom de indirekta och/ eller IT -kategorierna
• Aktivt samarbeta med kategorichefer samt chefer inom andra avdelningar
• Driva upphandlingsaktiviteter från idé till beslut om inköp
• Utföra kontraktshanteringsuppgifter för leverantörerna inom olika kategorier
• Ansvara för hantering av leverantörsrelationer i ditt område
• Ansvara för de strategiska inköpsprocesserna, genom att agera flexibelt men också bestämt där det behövs
• Bidra till transformationsresan
Arbetstider
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00, 40/h veckan.
Start: Omgående och 6 månader framåt med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod.
Arbetet är beläget på huvudkontoret i Kista, Stockholm samt på distans.
Kvalifikationer
Detta är en omväxlande roll med olika uppgifter som påverkar alla kategorier och upphandlingsaspekter som ständigt utmanar och säkerställer att allt görs för att maximera produktionen av verkligt värde.
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
• Minimum 5 års arbetslivserfarenhet från upphandling och/eller inköp
• Högskoleexamen inom inköp, företagsekonomi, juridik, teknik
• Erfarenhet av att hantera inköpsprojekt
• Behärskar engelska i tal och skrift
• Stark analytisk och kommersiell kompetens
Ansökan
2021-10-03 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Antra Volujevica, antra.volujevica@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044