Inköpare, Skellefteå, Hjälpmedel Västerbotten

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedel Västerbotten är en länsövergripande specialistenhet som tillhandahåller hjälpmedel, teknisk service, utbildning och konsultationstjänster till förskrivare i landstinget och i länets kommuner. Våra målgrupper är personer i alla åldrar med rörelsehinder, medicinska, kognitiva och kommunikativa funktions- och förmågenedsättningar. Verksamheten är intäktsfinansierad via avtal med kommunerna och efter årsskiftet även gentemot landstingskunder. Vi har cirka 70 medarbetare i verksamheten med utgångsort Skellefteå, Lycksele och Umeå.

Då en av våra medarbetare ska vara tjänstledig söker vi en medarbetare som vill arbeta som inköpare hos oss.

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpare kommer du att vara ett viktigt stöd i verksamheten vad gäller inköp- och materialflöden. Du kommer att ha en bred administrativ roll där du bland annat arbetar med beställningar, uppföljning av leveranser och till viss del även utredningar. I arbetet ingår uppgifter såsom lageradministration, hantering av returer och reklamation, leverantörsfakturor samt orderbekräftelser. Du kommer att ha många kontakter både internt och externt. Beroende på den sökandes intresse och kompetens kan andra arbetsuppgifter tillkomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är detta meriterande. Du har en god förmåga att använda Office programvaror och sätter dig snabbt in i nya datasystem. Vi ser att du är en affärs- och kundorienterad person med en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Du planerar, prioriterar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar väl självständigt såväl som tillsammans med andra. Engagemang och drivkraft är viktiga egenskaper i denna roll.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Susanne Sundberg

Kommunal Birgit Mnad
0910-771827
För Vision Björn Godhe

Sveriges ingenjörer Tommy Danielsson
0950-39088
Avdelningschef Susanne Sundberg
0910-770693
Avdelningschef Kajsa Arvidsson-Vallin

Avdelninsgchef Marina Bergström
070-361 33 52
Verksamhetschef Peter Rönnholm
090-785 74 08

Sammanfattning

Besöksadress

90189 Umeå
None

Postadress

Landstingshuset, Köksvägen 11
Umeå, 90189

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024