Inköpare till ABB

Inköpare till ABB

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för att arbeta administrativt och med inköp / supply chain? Läs mer om tjänsten som inköpare hos vår kund ABB i Kungsbacka!

Om tjänsten
I rollen som inköpare ansvarar du för inköp av material enligt nödvändig teknisk specifikation, pris, leveransschema och villkor. Du ser till att inköpsaktiviteter överensstämmer med företags inköpspolicy och rutiner. Vidare identifierar du nya leverantörer i samarbete med relevant kategoriteam. Du kvalificerar nya leverantörer i samarbete med specialister inom leverantörskvalitet och teknik.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan komma att innefatta:
- Orderläggning och uppföljning av inköpsorder
- Kommunikation med nationella och internationella leverantörer
- Uppföljning av leveransprecision
- Reklamationshantering och ankommande leveranser

Detta gäller ett tidsbegränsat uppdrag med omgående start och som löper på tom. 2020-08-07.

Om dig
Du har fördelaktigt studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, logistik eller annat relevant område, alternativt har du likvärdiga arbetslivserfarenheter. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med operativa inköpsfrågor och van vid att hantera leverantörer. Du har goda datorkunskaper är van vid att arbeta i Excel samt SAP och/eller E3. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du det engelska språket obehindrat likväl som att du hanterar det svenska språket i tal och skrift.

Som person är du prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt. Du är serviceminded, har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer med både interna och externa intressenter och du är inte rädd för att ta tag i de uppgifter som det finns behov av. Rollen ställer krav på att du kan arbeta självständigt och driva ditt arbeta framåt. Vidare söker vi dig som trivs i fartfyllda miljöer och som trivs i en föränderlig miljö.

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare erfarenhet av inköp och materialplanering
- Erfarenhet i SAP / R3
- Logistikplanering
- Engelska och svenska (flytande i tal och skrift)
- Bra organisationsförmåga
- Tidigare erfarenhet av processförbättringar är önskvärt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som inköpare är ett konsultuppdrag fram till augusti 2020 med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Vi kommer påbörja urvalet omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Hassti Shahidi via hassti.shahidi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköpare, Operativ inköpare, Strategisk inköpare, Inköp, Materialplanering, Planering, Logistik, SAP, SAP E3, E3, Kungsbacka, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


29 april 2024

Inköpare till BRA Flyg

Inköpare till BRA Flyg

23 april 2024

26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024