OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Danderyds Sjukhus AB är ett landstingsägt bolag och avtalsenheten består av funktionerna juridik och inköp. Avtalsenheten ingår i Sjukhusgemensam service och tillhandahåller juridiska tjänster samt inköpsstöd till samtliga verksamheter så att bolagets affärsmål uppnås på bästa möjliga sätt. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: omtanke, överblick och mervärde. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: att ge vård på lika villkor, att visa respekt för individen samt att ta ansvar för att utveckla och förbättra vården.
Idag är två inköpare stationerade på avtalsenheten och vi söker nu ytterligare en engagerad inköpare. Du kommer vara placerad i en kunskapsintensiv omgivning där förståelse för kunder, leverantörer samt varor och tjänster är kärnan i arbetet.
Din roll:
Du ingår i ett team som består av tio medarbetare och som präglas av engagemang, generositet och professionalism. Du rapporterar till chefen för juridik och inköp. I rollen som inköpare genomför du inköp från lokala avtal samt ramavtal på ett affärsmässigt och kvalitetssäkrat sätt i enlighet med gällande regelverk. Du arbetar i nära samarbete med andra enheter inom Stockholms läns landsting och har en stödjande roll till beställare utifrån inkommande inköpsbehov. Du bidrar till att säkerställa regelefterlevnaden på Danderyds Sjukhus AB.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Handlägga beställningar/ordrar i inköpssystemet ClockWork Genomföra avrop av varor och tjänster från lokala avtal och ramavtal Genomföra förnyad konkurrensutsättning Vara ett stöd för verksamheten vid inköpsrelaterade frågor Följa upp ingångna avtal rörande av varor och tjänster Utbilda verksamheten i inköpsrelaterade frågor Samarbeta med andra inköpsfunktioner inom Stockholms läns landsting Styra verksamhetens behov mot upphandlade leverantörer Mäta leverantörsprestationer och agera på avvikelser Arbeta med ständiga förbättringar av inköpsprocessen och Avtalsenhetens arbetsmetoder Hålla dig själv, och verksamheten, uppdaterad om leverantörsmarknaden.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har eftergymnasial eller akademisk utbildning med inriktning mot inköp, ekonomi eller juridik, alternativt en KY-utbildning med inriktning mot inköp. Du kan också ha annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har inköpskompetens förvärvad genom praktisk erfarenhet av inköp. Du har också god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och i skift. Det är meriterande med erfarenhet inom redovisning och fakturahantering.
I rollen som inköpare ingår både interna och externa kontakter, därför är det viktigt att du som person är kommunikativ och har förmåga att knyta och behålla goda relationer. Arbetet sker ofta i samverkan med andra vilket ställer krav på en god samarbetsförmåga. Du har också en vana att analysera och utvärdera konsekvenser av möjliga handlingsalternativ. Vi fäster mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning 100 %. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Eventuella frågor besvaras av:
Bechir Eklund, Chef för Juridik och Inköp
e-post: bechir.kabli-eklund@sll.se.
Övrig information:
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 8 januari. Eftersom vi har ramavtal när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Isberg
08-123 557 33
Helen Snäckerström
08 123 591 51
Anna von Döbeln
08-123 578 27
Karin Lafleurie
08-123 553 17
Marie Dyberg
08-123 586 58
Lena Harrysson
08-123 582 71
Angelica Lang
08-123 589 64
Zafira Karakezlidis
08-123 558 67
Madeleine Jonsson
070-48 42 839
Nassrin Wandy
08-123 585 01