Inköpare till Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Presentation

För längre konsultuppdrag söker vi nu en inköpare till ett tjänsteföretag i Karlskoga. Vill du vara med och bidra till ett spännande företag i tillväxt – skicka då in din ansökan redan idag eftersom urval sker löpande!

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som har tidigare inköpserfarenhet av tjänster, produkter, investeringar och förnödenheter. Vi ser att du är självgående och trygg i din kompetens gällande avtalsskrivning, upphandling och inköp med en förmåga att tänka och agera affärsmässigt i alla sammanhang. Du kommer att arbeta i ett mindre team av inköpare där din roll är att bistå både intern verksamhet samt ägarbolag med behov av korrekta inköp och avrop.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

• Planera och utföra inköp
• Följa upp leveranser i samråd med uppdragsgivare
• Förbereda, leda och driva förhandlingar där du sköter allt från offertförfrågan till att skriva avtal
• Ansvara för analyser gällande utveckling av volymer och inköpspriser samt följa upp resultat mot budget, mål och plan


Utbildning/erfarenhet

Du har relevant utbildning för tjänsten och minst 3 års erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete och av förhandlingsteknik. Meriterande är om du är SILF-certifierad.

Du är affärsmässig och en skicklig kommunikatör med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.

För att lyckas i rollen är du en person med utpräglat sinne för affärer. Du är mål- och resultatorienterad, självgående och har en analytisk fallenhet. Som person är du prestigelös och trygg i din roll, du har lätt för att samarbeta och en mycket bra förmåga att skapa och vidareutveckla goda relationer, både internt och externt.

B-körkort erfordras.

Varmt välkommen med din ansökan!


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 29 april 2016

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Projektinköpare till Polarium!

Projektinköpare till Polarium!

10 maj 2024

Thule Group Trainee Program Procurement

Thule Group Trainee Program Procurement

9 maj 2024

Entreprenadinköpare

Entreprenadinköpare

9 maj 2024

Entreprenadinköpare

Entreprenadinköpare

9 maj 2024