Inköpare till Office Depot

Inköpare till Office Depot

Arbetsbeskrivning

Inköpare sökes till Office Depot
Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med vårt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är vi kontorets One Stop Shop vilket ger våra kunder ett enklare arbetsliv. Vill du arbeta i ett bolag med ambitiösa tillväxtmål och där du ansvarar för en viktig del av vår verksamhet? Vill du jobba med spännande arbetsuppgifter i ett av världens ledande kontorsserviceföretag? Är du noggrann, strukturerad och har en god administrativ förmåga? Har du ett öga för detaljer och gillar att se till att fastställda mål och servicenivåer hålls? Då kan du vara vår nästa Inköpare på Office Depot!
Vi söker dig som har en övergripande affärsförståelse och som är en teamspelare som bidrar med engagemang i vår pågående förändringsresa!
Huvudsakliga ansvarsområden
Verkställa anmodade köp genom att allokera dessa mot ramavtal och avropa genom att ställa ut skriftlig inköpsorder.
Bevaka leveranser och säkerställa JIT leveranser.
Ansvarig för att bevaka fastställda mål för lagernivåer/omsättningshastighet och prognoskvalitet samt att satta servicenivåer hålls.
Kontinuerligt fokusera på förbättringar primärt inom ditt ansvarsområde, däribland leverantörsuppföljningar.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete inom inköp/logistik. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp och/eller ekonomi. Du är noggrann, serviceminded och är en teamspelare som bidrar med engagemang, öppenhet och din kompetens.
Då Office Depot är en internationell koncern där koncernspråket är engelska, är det viktigt att du kan både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi vill att du har goda kunskaper i:
Officepaketet, specifikt Excel
Kunskaper i /om affärssystem, gärna M3
Förståelse för grundläggande avtalsvillkor

Vidare är du en person som trivs i en miljö där det ständigt händer saker och du triggas av att vara i ett företag som befinner sig i förändring där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats där engagemang, arbetsglädje och vilja att utvecklas är viktiga delar!
Vi erbjuder:
Vi kan erbjuda dig ett jobb i ett spännande internationellt företag med korta beslutsvägar och en trevlig atmosfär. Vi har en öppen, entreprenörsdriven och säljfokuserad kultur med positiva kollegor.  
Vi söker just nu två nya kollegor till vårt team. Den ena tjänsten är ett föräldravikariat på 100% med start våren 2020 och den andra tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med start under våren. Både tjänsterna är placerade på Office Depots huvudkontor i Solna.
Frågor och ansökan
Intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då urval sker löpande dock senast 29 februari 2020. För mer information om tjänsten, kontakta Inköpschef Bernd Aurich, bernd.aurich@officedepot.eu.
Om Office Depot
Office Depot Svenska AB är ett av Sveriges ledande kontorsvaruföretag med försäljning via butiker, Internet samt direktförsäljning. Bolaget har totalt en omsättning på drygt 1 miljard SEK och ca 300 medarbetare. Försäljningen i Sverige sker via vårt butiksnät, regionsäljare, webshop och kundcenter.
Varumärket Office Depot grundades 1986 i USA och finns i mer än 50 länder. Office Depot Svenska AB är en del av Office Depot Europa som sedan 1 januari 2017 ägs av det tyska Investmentbolaget Aurelius.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Depot .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Klostergatan 38
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 april 2024

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

3 maj 2024

Beställningsplanerare

Beställningsplanerare

3 maj 2024