Inköpare till RK IT

Arbetsbeskrivning

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Förvaltningsavdelningen är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Vi är ca 600 anställda med en bred och skiftande kompetens som hanterar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, IT-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt kommunikation. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

RK IT utvecklar och förvaltar infrastruktur och grundläggande funktioner för IT-stödet i Regeringskansliet och ett hundratal utlandsmyndigheter runt om i världen. RK IT ger även användarstöd till regeringskansliets anställda och ansvarar för Regeringskansliets IT-utbildningar. Sektionen IT Affärsstöd ansvarar för att RK IT:s anskaffningar och ekonomiska och juridiska frågor hanteras affärsmässigt.

Arbetsuppgifterna innebär att hantera beställningar av IT-produkter. I det ingår bl.a. pris- och produktkontroller, orderläggning, avrop genom förnyade konkurrensutsättningar på befintliga
ramavtal, direktupphandlingar, logistikplanering, leveransbevakning och fakturagranskning. I rollen ingår även att inför anskaffningar fungera som stöd till Regeringskansliets interna beställare med frågor gällande upphandling, ekonomi och uppföljning. Befattningen ingår i inköpsgruppen som idag består av tre personer. Gruppens arbete kännetecknas av en mycket hög servicenivå, kostnadsmedvetenhet, professionalism gentemot beställare och leverantörer samt en vilja att ständigt förbättra och effektivisera inköpsprocessen.

Vi söker dig som idag arbetar operativt med inköp. Du bör ha flerårig erfarenhet av arbete som inköpare. Du kommer att arbeta nära våra leverantörer och bör därför vara van att hantera affärsrelationer på ett professionellt sätt. Akademisk utbildning inom inköpsområdet, kännedom om LOU och erfarenhet av upphandling och förhandlingar är meriterande. Bakgrund inom offentlig verksamhet, gärna från
Regeringskansliet, är värdefullt. Vi ser en stor fördel om du dessutom har goda kunskaper om IT-produkter.

Våra mål är högt satta och vi fäster därför stor vikt vid dina personliga egenskaper, som mycket hög grad av servicekänsla, initiativförmåga och samarbetsförmåga samt att du har ett strukturerat arbetssätt. Vi utgår från att du vill vara med och bidra i utvecklingen av inköpsfunktionen. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Befattningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen omfattar heltid och Regeringskansliet tillämpar individuell lönesättning. Registerkontroll kan komma att utföras. Fackliga företrädare är Ewa Garcia och Jens Skoglund för ST, Johan Strokirk för SACO och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08-405 10 00.

Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg på regeringen.se, http://www.regeringen.se/sb/d/4515. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 18 augusti 2013. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post. Intervjuer kommer att ske i slutet av augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 juni 2013

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024