Inköpare till stort företag i Malmö!

Inköpare till stort företag i Malmö!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som drivs av att skapa goda samarbeten samt har en god förhandlingsförmåga? Trivs du i en roll där du kan vara analytisk och åstadkomma lönsamhet i en verksamhet?

Då är rollen som Inköpare något för dig! Ansök idag för att säkra din plats i vårt urval.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Inköpare kommer du arbeta i en varierande roll både med externa och interna kontaktytor. Externa kontaktytor är leverantörer inom ditt ansvarsområde och de interna kontaktytorna är alla som har behov av support när det gäller inköp via kundens system.

Det kan vara att köpa in varor och tjänster men även förhandla nya avtal med befintliga leverantörer eller skapa nya samarbeten och möjligheter.

Som Inköpare kommer du arbeta i områden som resor, grossist, fordon etc där du kommer säkerställa leverans, produktkvalitet, kostnadseffektivitet samt vara kommunikativ mot både företagskunder och leverantörer.

Tjänsten innefattar bland annat:

• Kund- och leverantörsmöten
• Upphandling av avtal
• Internt stöd vid inköp
• Administrativt arbete


Om företaget
Vår kund är en av nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med rikstäckande organisation och lokala kännedom tar de ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, - distributörer och – användare. Idag är de ca 1000 medarbetare i Sverige, med huvudkontor i Malmö.

De erbjuder en arbetsplats med stora utvecklings- och utbildningsmöjligheter. Attraktiva medarbetarförmåner, stimulerande arbetsmiljö och ett arbete med frihet under ansvar är också något som du kommer få som Inköpare hos vår kund.

Här kommer du ingå i ett team av 6 personer med över 200 års sammanlagd erfarenhet av inköp som är redo att utveckla och stötta dig i rollen som Inköpare.

Mer information om företaget kommer på eventuellt intervjutillfälle.


Din profil
Rollen som Inköpare hos vår kund passar dig som är kommunikativ, utåtriktad och har en analytisk förmåga. Du ska trivas med att arbeta i en miljö med stor och varierande kontaktyta, både externt och internt, är strukturerad och noggrann samt har förmågan att se saker ur olika perspektiv.

För att lyckas i rollen som Inköpare ser vi även att du är affärsmässig, har god samarbetsförmåga och drivkraft samt förmåga att se möjligheter.

Krav:

• Utbildning inom relevant område. T.ex. Inköp, Handels, Service Management, Logistik, etc
• Körkort B
• Svenska och Engelska i tal och skrift
• Erfarenhet och kunskap i Excel


Meriterande:

• Erfarenhet av IFS
• Erfarenhet sedan tidigare


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Malmö
Arbetstider: Heltid enligt schema
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2020
  • Ansök senast: 25 februari 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


10 maj 2024

17 maj 2024

Tactical Buyer to J2 Sourcing

Tactical Buyer to J2 Sourcing

17 maj 2024