Inköpare till Svensk Cater

Arbetsbeskrivning

Svensk Cater är en fullsortimentsgrossist för uteätarmarknaden i Sverige. Tack vare vår geografiska spridning finns vi alltid nära både kund och marknad. Ett starkt lokalt engagemang är vårt signum. Som rikstäckande finns vi idag på 20 orter, omsätter 3,5 miljarder SEK och har 700 anställda. Tillsammans med Dansk Cater ingår Svensk Cater i en koncern som ägs av Euro Cater A/S med en gemensam omsättning på 9 miljarder SEK. www.svenskcater.se

Har du ett intresse för mat och vill jobba med den internationella marknadens starkaste varumärken i kombination med varor från lokala producenter? Då ska du söka tjänsten som inköpare hos Svensk Cater i Sundsvall.

Som inköpare har du det övergripande ansvaret att sköta samtliga inköp till det lokala grossistkontoret i Sundsvall med i snitt ca 6000 lagerförda artiklar. Sortimentet innefattar bl.a. kolonial, bröd, chark, drycker, kött, fisk- & skaldjur, frukt & grönt, glass & desserter, vin & sprit m.m.

I din roll säkrar du för att inköpen bedrivs efter en sådan modell att leveranstrygghet uppnås och att leverantörerna engageras för problemlösning och vinstoptimering. Du följer upp lagervärden, hanterar returer, restningar och försenade leveranser och har löpande leverantörskontakter. Du ansvarar för artikel- och leverantörsregister med såväl inventering, uppdatering som underhåll. Dessutom medverkar du vid utformning av kampanjer för att på så sätt bidra till sortimentets utveckling. I ditt dagliga arbete jobbar du nära de övriga avdelningarna såsom ekonomi, sälj och lager. De strategiska inköpsfrågorna hanteras tillsammans med ledning och övriga inköpare i norra regionen. Du är direkt underställd Grossistchef Svensk Cater Sundsvall.

Vi söker dig med erfarenhet av inköpsarbete, gärna från restaurangbranschen och har du dessutom erfarenhet från grossistsidan värdar vi detta högt. Vi tror att du genom dina erfarenheter har en bred kunskap och förståelse för inköps- och logistikfrågor med en god förmåga att agera självständigt inom området.

Som person trivs du att arbeta både självständigt och i grupp. Du är van att prioritera och hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare har du lätt för att samarbeta, tänker affärsmässigt och har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina löpande kontakter såväl internt som externt. Dina personliga egenskaper värderas högt då vi för våra kunder ska vara en flexibel, lokal partner som ger service, mervärden och omtanke.

Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) och avser heltid med placering i Sundsvall.

Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Elf, 070-760 64 47. Din ansökan skickar du till: petra.elf@rutinera.se samt registrerar dina uppgifter på www.rutinera.se då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 13 september 2015.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Minna Nikkanen
070-3167272
Rekryterare Minna Nikkanen

Rekryterare Petra Elf
0707606447
Rekryterare Anna Ottosson
0703807047

Sammanfattning

Besöksadress

Nya Hamngatan 21
SUNDSVALL

Postadress

Nya Hamngatan 21
SUNDSVALL, 85239

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024