Arbetslivsinstitutet.se

Inköpare till tidningsförlag i Sundbyberg


1 platser Tillsvidare Heltid Lön enligt överenskommelse Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

För kunds räkning söker vi en inköpare som skall arbeta med upphandling och inköp av premieprodukter för målgruppen barn- och ungdomar. Vår kund är ett bolag inom bok- och tidningsbranschen som ägs av en stor koncern och sitter i fina lokaler centralt i Sundbyberg.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår i6 månader därefter finns för rätt person goda möjligheter att få en anställning direkt hos kunden.



Beskrivning av tjänsten

Som Premieinköpare kommer du ansvara för hela inköpsprocessen av premieprodukter för två olika tidningar där du analyserar och sätter sortiment som enligt trend fångar barn- och ungdomars intresse. Vidare kommer du sköta upphandling, förhandling och bevakning av leveransprocessen för att säkerställa att produkterna levereras i tid. Du kommer ha kontakt med ca 10-15 leverantörer och hantera 50-60 produkter.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter att vara:

- Självständigt förhandla priser samt bevaka- och förhandla ledtider
- Säkerställa nöjdhet hos slutkund, både via mail och telefon
- Ta fram förslag, idéer och urval av produkter
- Analysera och ta fram statistik, prognoser och rapporter
- Förhandla med leverantörer
- Leda och vara delaktig i projekt
- Skriva presentationstexter till produkter
- Delaktig i samt ta fram kampanjmaterial

Lämplig bakgrund

Vi ser att du har akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning inköp, alternativt en KY-utbildning mot inköp eller motsvarande. Vidare har du minst 1-2 års erfarenhet av inköp där du självständigt arbetat med förhandling och upphandling. Du har tidigare arbetat på ett mindre bolag och har god förståelse för att man behöver vara behjälplig och arbeta brett i verksamheten.

Vi ser även att du

- Har ett naturligt intresse för vad barn och ungdomar efterfrågar i form av produkter
- Har B-körkort
- Är van att arbeta i en självständig roll där du tar stort ansvar
- Kunna skriva texter och formulera sig väl på svenska
- God förståelse i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har arbetat med projektledning och känner till hur distributionsprocessen ser ut för tryckt material.

Som person är du prestigelös, ödmjuk, och ansvarstagande. I ditt arbete är du noggrann, är duktig på att kommunicera såväl med kunder och leverantörer som kollegor.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linda Stenfeldtpå 076-6471633. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-10-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.

Titel: Inköpare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88
Hanna Niklasson

Malin Lindqvist
+46 76 647 16 56
Linda Stenfeldt
+46 76 647 16 33
Sara Borgeström
+46 70 471 59 14
Anna Berggren
070-471 59 16
Cassandra Klang

Anette Skantz

Simon Jordal

Emma Levin
Tel: 08-407 55 70 Mob: 076-647 16 65
Gustav Kendel
+46 76-647 16 45
Marina Hedberg

Marie Bergsman
08-407 55 55
Andreas Klingensjö

Emma Levin
Tel: 08-407 55 70
Joakim Hedqvist

Alexandra Koblet Olsson

Karin Van Egeraat
070-4715908
Therese Kraft
+46 76 879 9195
Marcus Cohen
0766-471682
Sanna Söderlind

Elin Hansen

Emma Hultberg

Linda Marcus

Rebecca Persson

Helena Öberg
08-407 55 58
Rebecca Persson
08-407 55 60
Eric Brobeck
076 647 16 04
Anette Skantz

Gustav Kendel
+46 76-647 16 45
Therese Kraft
+46 76 879 9195
Joakim Hedqvist

Sebastian Ragnarsson

Marina Hedberg
076 855 96 93

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 15 February 2020

SJR

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb