Inköps- och Försäljningsadministratör till ContiTech, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Med en försäljning på €44,4 miljarder 2018 är Continental bland de världsledande leverantörerna för fordonsindustrin och sysselsätter ca 244 000 anställda i mer än 60 länder.

Divisionen ContiTech utvecklar och tillverkar funktionella delar, komponenter och system för bl.a. bilindustri, maskintillverkare, gruvdrift, järnvägstransport och tryckindustri. ContiTech följer med sina kunder in på världens växande marknader för att vara en pålitlig partner nära dem. ContiTech har ca 47 000 anställda och år 2017 omsattes ca €6,2 miljarder. Huvudkontoret för ContiTech ligger i Hannover och försäljningskontoret för Skandinavien är placerat i Kista. Continental lever efter värderingarna "Trust", "Passion to win", "For one another" & "Freedom to act"

Till ContiTechs försäljningskontor i Kista söker vi nu en mångsidig Inköps- och Försäljningsadministratör. Du erbjuds en varierande roll med god möjlighet att påverka rollens riktning. Tjänsten är en viktig pusselbit hos en stabil arbetsgivare som ingår i en global koncern. Du kommer att arbeta koordinerande och stötta säljorganisationen med exempelvis kundservice och orderhantering. Tjänsten innebär även ett tätt samarbete med bolagets ekonomifunktion med arbetsuppgifter som fakturering och leverantörsreskontra.

ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVAR:

• Kundservice, orderhantering och fakturering
• Inköp och logistik
• Leverantörsreskontra
• Generell kontorsadministration
• Koordination och administration av processer och förbättringsarbeten

VEM DU ÄR

Vi söker dig som är en strukturerad lagspelare med minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person behöver du vara kommunikativ och inte rädd för att ta telefonkontakt med kollegor eller leverantörer i andra länder. Vi ser också att du vill vara med och utveckla denna befattning, föreslår förbättringar, samt är öppen för att lära dig nytt och vill utvecklas. Du har kunskaper i hela Officepaketet, samt talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Pratar du tyska är det meriterande.

Känns det här som du? Ansök hos jerrie.se senast den 7 april. Vill du stämma av med Erik Hjortsjö innan du ansöker? Ring 0762 – 23 70 36.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 24 mars 2019

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023