OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss just nu i en rasande tillväxt. Jollyroom skall vara det självklara valet i barnfamiljens vardag. Vi servar fler än 300 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Vi har över 20 000 artiklar och 11300 kvm lager. Hos Jollyroom finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Vi erbjuder våra kunder slagkraftiga priser och garantier såsom 365 dagars öppet köp och prisgaranti. Hos Jollyroom skall man få den bästa upplevelsen!
Grundarna bakom Jollyroom har 18 års erfarenhet inom näthandel. Vi har tidigare byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011. Inom Jollyroom är det högt till tak och vår expansion innebär att det skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster och ta kliv på karriärstegen.
Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utvecklas tillsammans med oss. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Ansvar:
Vi söker en inköps- och produktansvarig till team Barnkläder/skor som har vilja och driv till att ta en nyckelroll i Jollyrooms utvecklings- och expansionsplaner. I rollen som inköps- och produktansvarig har du ett helhetsansvar för ditt team samt har daglig extern kontakt med våra leverantörer. Affärsutveckling, förhandling och nytänkande är väsentliga delar i den dagliga rutinen. Vi investerar och satsar med vårt sortiment och målet är att ha marknadens bästa lagerförda sortiment inom våra målgrupper: gravid, barn och baby.
Arbetsuppgifter:
- Förhandling, inköp och planering med leverantörer
- Kampanjer och prissättning
- Anpassning av sortiment efter trender och marknad i de olika Nordiska länderna
- Personalansvar för ett mindre team
- Det ingår flertalet resor/år i tjänsten
Utbildning:
- Högskole-/universitetsutbildning inom inköp, ekonomi, marknad eller sälj
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av inköpsarbete inom detaljhandel, gärna inom textil/barnkläder/skor
- Van vid budget-, försäljning-, och marginalansvar
- Van förhandlare
- Mycket goda Excel kunskaper och allmänna IT kunskaper, gärna inom SAP
- Utmärkta kunskaper i engelska, både skrift och tal
- Intresse för trender, färg och form
- Meriterande med bransch- och/eller produktvana
- Meriterande med ledarerfarenhet
Personliga egenskaper:
- Ambitiös och driven
- Strukturerad och organiserad
- Säljfokuserad och har en stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete
Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: Personalansvarig Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: Inköp barnkläder
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240