Inköpsadministratör

Inköpsadministratör

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen. Idag arbetar cirka 13 000 anställda i olika länder och sammanlagt 1 500 anställda i Sverige med stor kundbas i Skandinavien.



Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpsadministratör ansvarar du för att säkerställa order och leverans av beställningar från Valmets kunder. Du arbetar med att säkerställa införskaffning av komponenter i form av reservdelar dels inom området kommersiella komponenter, vilket innebär produkter enligt standard, dels ritningsbundna komponenter med specifika kravställningar. Vidare arbetar du mot avdelningarna för service och eftermarknad där behovet ofta uppstår vid planerade eller akuta reparationer/underhåll. Därav är processen från behov till beslut ofta kort och du arbetar efter korta ledtider. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion och stöttning av erfarna kollegor i teamet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har en eftergymnasial utbildning, med fördel inom logistik/inköp
• Erfarenhet av inköp är meriterande
• Branscherfarenhet från papper och massaindustrin är meriterande
• Du har god datavana/systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi ser att du som person har en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt och ta egna initiativ. Vidare är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga eftersom du samarbetar internt med andra avdelningar samt har kontinuerlig kontakt med leverantörer. Då du hanterar varierande uppgifter med korta ledtider ser vi att du har en god struktur i ditt arbete och förmåga att planera utifrån prioriteringar. Vi ser även att du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Inköp, operativ, operativt inköp, buyer, logistik, industri, industriell ekonomi,

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023