Inköpsadministratör till Akademibokhandeln!

Arbetsbeskrivning

”Läsglädje för alla, varje dag” lyder Akademibokhandelns vision som de vill uppnå tillsammans med dig. ”Tillsammans” är också det av Akademibokhandelns värdeord som står i fokus när de nu söker en ny kollega till sitt team på inköpsavdelningen. Med några års erfarenhet från en adminisatrativ roll välkomnas du som vill utvecklas inom orderhantering, leveransbevakning, fakturahantering och allt det där som kan uppstå i ett flöde från att en bestseller beställs tills att en läsglad person sätter tänderna i boken! Med en start omgående välkomnas din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
När du kommer till huvudkontoret på Kungsholmen möts du av en familjär stämning på kontoret som andas kreativitet och vänlighet. Det öppna landskapet välkomnar människor med alla olika bakgrunder och kanske är det just öppenheten och omtanken som gjort Akademibokhandeln så framgångsrika. Idag är de Sveriges ledande bokhandelskedja med flera hundra butiker från norr till Söder. Som inköpsadministratör kommer du initialt att arbeta fram till 30/6 på ett vikariat, med chans till förlängning.

Du erbjuds


* Meriterande erfarenheter på ett ledande företag i framkant inom sin bransch
* Insyn i hur inköp och logistik fungerar på ett bokförlag


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Övervaka orderflöden och administrera returflöden


* Administrera och följ upp transportavvikelser mot butik (reklamationer etc.) och generella leveransavvikelser, reklamationer och fakturafel
* Ansvara för att priser och villkor ligger inne korrekt hos de utländska leverantörerna vid orderläggningstillfället.
* Upprätthålla en dialog med leverantörer kring orderläggning och leverans


VI SÖKER DIG SOM
* 1-3 års erfarenhet från orderadministration eller liknande administrativt arbete


* Mycket goda kunskaper i MS Excel


Det är meriterande om du tidigare har arbetat med att följa upp processer och flöden, samt/eller om du arbetat på en inköpsavdelning tidigare.

Som person är du:


* Självgående
* Strukturerad
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid till 30/6, med chans till förlängning
* Placering: Kungsholmen, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Akademibokhandelns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Akademibokhandeln är Sveriges ledande bokhandelskedja med över 100 butiker runtom i landet. De vill att böcker ska öppna dörrar till nya världar, ge avkoppling, kunskap och inspiration. De vill att böcker ska skapa gemenskap, såsom en godnattsaga vid läggdags eller en läsupplevelse att dela med en vän.

Akademibokhandeln tillhör, tillsammans med Bokus, Bokhandelsgruppen, som är Sveriges ledande bokhandelsaktör.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, 3 månader med chans till förlängning 8-17, flexibelt
  • Publicerat: 4 april 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 april 2024

Programsamordnare

Programsamordnare

26 april 2024