OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för inköp och administration samt tycker om att arbeta utifrån fastställda rutiner så kan tjänsten som inköpsadministratör vara något för dig. Start är i juli/aug och uppdraget sträcker sig till december 2017.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en inköpsadministratör. Vår kund är en statlig myndighet som är placerad i Kista. Du kommer att arbeta på sektionen för inköp som stödjer myndigheten vad gäller samtliga inköps- och upphandlingsfrågor. Sektionen består av tre upphandlingsjurister, två upphandlare, en inköpare och sektionschef. Tjänsten som inköpsadministratör innebär administrativt ansvar vid beställningar av varor och tjänster. Planerad start är juli/aug och senast 30 augusti och uppdraget sträcker sig till december 2017.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult ute hos vår kund. Som konsult hos Academic Work erbjuds du:
* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Inköparens huvudsakliga ansvar är att administrera beställningar av varor och tjänster från beställare till företag. Beställningarna registreras i ekonomisystemet Agresso. Många beställningar kan beskrivas som rutinartat registreringsarbete men ofta krävs andra insatser som telefonkontakt med beställare och företag men även andra administrativa insatser kan bli aktuella.
På sektionen pågår ett förändringsarbete och målsättningen är att antalet rutinartade beställningar ska minska och att arbetsuppgifterna i närtid kommer att styras över till att utveckla inköpsrollen genom mer avancerade och fördjupade beställare- och leverantörskontakter. Exempelvis genom att handlägga enklare inköpsärenden såsom direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar samt att i övrigt utveckla och fördjupa den administrativa rollen. Som inköpsadministratör kommer din främsta arbetsuppgift vara att hantera och ansvara för vissa redan fastställda administrativa rutiner.
Du kommer att:
* administrera beställningar av varor och tjänster från beställare till företag
* hantera och ansvara för vissa redan fastställda administrativa rutiner.
Meriterande erfarenheter:
* Erfarenhet av att ha arbetat i upphandlingssystemet Tendsign och/eller andra inköpssystem/beställningssystem
* Kännedom om LOU och inköpsprocesser Särskilt meriterande erfarenheter
* LIA-utbildning eller likvärdig utbildning inom området inköp/upphandling
VI SÖKER DIG SOM
* har läst gymnasium eller likvärdig utbildning
* gärna utbildning inom området inköp/upphandling
* arbetat som administratör under sammanlagt minst 12 månader
* goda datakunskaper
* har en god förmåga att både tala och skriva såväl på svenska som engelska
* svenskt medborgarskap för registerkontroll ska kunna utföras
Vi söker en person som är initiativtagande, positiv och självgående. Du ska ha lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter, att se möjligheter i förändringar. God samarbetsförmåga - att lyssna, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt är av stor vikt. Du ska ha lätt för att hantera olika människotyper. Inköparen är strukturerad, kan organisera och prioritera i sitt arbete på ett effektivt sätt. Du ska trivas med att arbeta med både enkla och mer avancerade arbetsuppgifter och har förmåga att snabbt ta sig an rutiner och processer.
Tjänsten är säkerhetsklassad och vår kund kommer därför att genomföra en registerkontroll på kandidater aktuella för tjänsten.
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail sts03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231