Inköpsadministratörer, Insjön

Arbetsbeskrivning

Clas Ohlson är ett starkt växande företag med visionen att bli en ledande internationell detaljhandelskedja. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem i vardagen genom att erbjuda kundservice utöver det vanliga samt ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Vårt uppdrag är tydligt; vi vill bidra till en inspirerande shoppingupplevelse genom att hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, utbildningar och konkurrenskraftiga löner. Allting vi gör, bottnar i Clas Ohlson-andan där vi värdesätter handelsmannaskap, engagemang, nytänkande, värme och handlingskraft.

Till Sortiment- och Inköpsavdelningens funktion Inköpsadministration söker vi nu två stycken Inköpsadministratörer.

I arbetsuppgifterna ingår bla:


• att lägga löpande beställningar enligt rutin för våra lagermål
• registervård i inköpssystemet, t.ex. prognosuppdateringar, under-/överleveranser
• bearbetning av orderbekräftelser och fakturakontroll

I övrigt har man kontakt med leverantörer gällande exempelvis leveranstider, pris- och kvantitetsavvikelser samt har kontakt med DC gällande bl.a. in- och utleveranser, produkt- och förpackningsavvikelser. Du kommer också att ha daglig kontakt med produktchefer, övriga funktioner inom Sortiment & Inköp och andra avdelningar inom bolaget som berör inköpsadministration.

Vem söker vi?

Du som söker måste ha goda kunskaper i Excel, vara en god kommunikatör som både förstår och gör dig förstådd på svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete inom supply/logistik. Du ska gilla att jobba i team, ha en god serviceförmåga och en positiv inställning. Vi vill också att du har engagemang, framåtanda och initiativförmåga.

Du som söker ska ha minst 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller 1-3 års relevant yrkeserfarenhet. Goda kunskaper om vårt produktsortiment är meriterande.

Båda tjänsterna är tidsbegränsade anställningar; den ena är ett vikariat på heltid med tillträde i mars 2017 som sträcker sig till augusti 2017. Den andra tjänsten är en visstidsanställning på deltid (80%) med tillträde enligt överenskommelse, som sträcker sig till 31 december 2017. Placeringsort för tjänsterna är Insjön.

För mer information angående vikariatet är du välkommen att kontakta Maria Borong, Funktionschef på telefon 0247-447 23 alternativt via e-mail maria.borong@clasohlson.se eller My Gyll, Teamleader på telefon 0247-446 93 alternativt via e-mail my.gyll@clasohlson.se

Sista ansökningsdag är den 8 januari 2017. Rekrytering kan komma att ske löpande, varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!


Clas Ohlson är en dynamisk arbetsplats som präglas av omtanke om varandra och våra kunder. Vår värdegrund genomsyrar allt vi gör och vi är stolta över vårt ursprung. Vill du läsa mer om vår historia eller om hur vi jobbar med kundservice som främsta verktyg, gå in på www.clasohlson.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Ohlson AB Insjön
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 december 2016

Besöksadress

Clas Ohlson 79385 Insjön
None

Postadress

Personal
Insjön, 79385

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023