Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Inköpsansvarig

Du ska utveckla hela inköpsarbetet inom ett kommunalt bolag!



Dina uppgifter:

I rollen som inköpsansvarig arbetar du brett över hela organisationen. Du arbetar strategiskt med det långsiktiga upphandlings- och inköpsarbetet, ansvarar för samordning av koncernens inköp, upplägg av lager och logistik samt implementering av rutiner, processer och verktyg för upphandling och inköp i organisationen.



Du samarbetar med både organisationens affärs- och områdeschefer och med kommunens inköpsenhet och ansvarar bl a för strategiska inköpsplaner. Att öka avtalstroheten är en viktig del.



Du är ett stöd för hela organisationen i inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor. Du ansvarar för intern information och utbildning i dessa frågor. Även statistik och ekonomisk uppföljning är ditt ansvarsområde och du leder förhandlingar, självständigt eller tillsammans med affärområdeschefer och upprättar ramavtal.



Du analyserar inköpsmönster och leverantörsutveckling och presenterar alternativa produkter och leverantörer för medarbetarna.


Tjänsten är ny och placerad i administrativa staben. Du kommer att vara med och utveckla inköpsarbetet i organisationen.


Uppdragsgivare: Sandvikenhus

Ort: Sandviken

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 11 feb 2014

För information: Ansvarig rekryteringskonsult Torgny Balkefors, e-post torgny.balkefors@proffice.se, tfn 0733-43 47 69.

Kvalifikationer:
Du har erfarenhet som inköpare av produkter/tjänster med förhandlingsvana. Du är mer en generalist än specialist inom inköp. Om du även har kunskaper inom entreprenadbranschen så är det meriterande. Ett affärsmannaskap som återspeglar sig i ditt intresse att se ekonomiska resultat och att få bidra till att projekt ger en god lönsamhet.

Du är pedagogisk, tydlig, kommunikativ och har lätt för att samarbeta i grupp. Du är driftig och brinner för utveckling och att prova nya vägar för att skapa effektiva rutiner och ekonomiska vinster i inköpsarbetet. Du har arbetat i något större affärssystem.

Du har högskoleexamen eller likvärdiga meriter.

Tjänsten är en projektanställning på 2 år. Därefter utvärderas projektet och beslut om ev. fortsättning fattas.

Organisations-/företagsbeskrivning:

Sandvikenhus är ett allmännyttigt bolag som hyr ut trygga hem till boende i Sandvikens kommun. Vi äger ca 4 100 lägenheter, 250 000 kvm lokaler samt

förvaltar Sandvikens kommuns parker, skolor, servicehus etc. Vi är med en omsättning på ca 450 miljoner kronor kommunens största aktör på fastighetsmarknaden. Vi är ca 120 anställda.



Läs mer på www.sandvikenhus.se

Sammanfattning

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024