Inköpsansvarig till stort bolag i Västerås

Inköpsansvarig till stort bolag i Västerås

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en inköpsansvarig till vår kund i Västerås.
Arbetet är heltid och uppdraget startar 22 april och sträcker sig till 31 januari 2025.
Du blir anställd av oss på Poolia men arbetar på plats hos kund.


Om tjänsten
I denna roll så ansvarar du för en inköpskategori, i detta fall gjuten och bearbetning.
Inom inköpskategorin så kommer du att driva och implementera en lokal strategi, t.ex. leta nya leverantörer i Europa, genomföra leverantörsbyten, riskanalyser och utveckla befintlig leverantörsbas. Du kommer också att ansvara för befintlig leverantörsbas avseende bl.a. kvalitet, leveransprecision, ledtid samt genomföra kostnadsanalyser och kommersiella förhandlingar med leverantörer. Du deltar i nya produktutvecklingsprojekt och ansvarar för leverantörsval för nya komponenter.

Vidare innebär tjänsten:
-Underhåll av kundens affärssystem (SAP) med rätt information.
-Förhandling av avtal med våra leverantörer.
-Tvärfunktionellt arbete både med andra funktioner såsom materialplanering, kvalitét R&D, logistik samt globalt med kundens fabriker i Kina och USA.

Det kan även förekomma resor till leverantörer i tjänsten.


Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, alternativt erfarenhet från kvalitetsarbete och/eller produktutveckling inom tillverkningsindustrin. Du har en avklarad ingenjörsutbildning gärna med inriktning mot industriell ekonomi, inköp, logistik eller liknande. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du tidigare arbetat i SAP eller specifika inköpssystem som tex. Ariba. Du är van att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du van att ta egna initiativ, har ett högt driv samt van att ta ansvar. Du är resultatorienterad, analytisk, har god kommunikationsförmåga och trivs i internationellmiljö.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2024
  • Ansök senast: 5 april 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024