Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Vi kommer att utöka vårt sortiment som lagerhålls centralt i Tibro, i första hand market-produkter. Av detta skäl söker vi nu en person till vårt inköpsteam. Du kommer att ansvara för en del av sortimentet på vårt centrallager där uppgifter omfattar bland annat följande: * Påfyllnad av centrallagret. * Styrning av lagernivåer för hög tillgänglighet mot våra butiker, detta omfattar exempelvis prognostisering och parametersättning i våra system. * Tät kontakt med våra leverantörer för att bl a inhämta och säkerställa korrekt logistisk information. * Tillsammans med vår produkt-, marknads-, och kvalitetsorganisation säkra tillgänglighet vid kampanjer och lansering av nya produkter. * Bevakning av bekräftelser och leveranser samt planering och styrning av vårt inkommande godsflöde. * Redovisning av statistisk information och tulluppgifter mot myndigheter. Personliga egenskaper: * Drivande och initiativtagande. * Förmåga att se helheten snarare än detaljer i säkrande av försörjningskedjan. * God samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga. * Goda språkkunskaper, engelska i tal och skrift. * Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande liksom vana från att arbeta med Movex.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MIO AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 9 mars 2007
  • Ansök senast: 26 mars 2007

Besöksadress

FÅGELVIKSLEDEN 2
TIBRO

Postadress

BOX 59
TIBRO, 54321

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010