OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi kommer att utöka vårt sortiment som lagerhålls centralt i Tibro, i första hand market-produkter. Av detta skäl söker vi nu en person till vårt inköpsteam. Du kommer att ansvara för en del av sortimentet på vårt centrallager där uppgifter omfattar bland annat följande: * Påfyllnad av centrallagret. * Styrning av lagernivåer för hög tillgänglighet mot våra butiker, detta omfattar exempelvis prognostisering och parametersättning i våra system. * Tät kontakt med våra leverantörer för att bl a inhämta och säkerställa korrekt logistisk information. * Tillsammans med vår produkt-, marknads-, och kvalitetsorganisation säkra tillgänglighet vid kampanjer och lansering av nya produkter. * Bevakning av bekräftelser och leveranser samt planering och styrning av vårt inkommande godsflöde. * Redovisning av statistisk information och tulluppgifter mot myndigheter. Personliga egenskaper: * Drivande och initiativtagande. * Förmåga att se helheten snarare än detaljer i säkrande av försörjningskedjan. * God samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga. * Goda språkkunskaper, engelska i tal och skrift. * Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande liksom vana från att arbeta med Movex.