Inköpsassistent

Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Student och vill jobba extra på inköpsavdelningen?

På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru-märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder.

Till vår inköpsavdelning i Emmaboda söker vi en driven student som vill arbeta som inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Inköpsavdelningen i Emmaboda består av ett 20-tal personer som jobbar mot företagets alla hörn.

Högt tempo, ständigt nya kontakter och varierade arbetsuppgifter gör att en dag sällan blir den andra lik.

Avdelningen utgörs av sociala och kompetenta kollegor som gärna samarbetar över arbetets gränser, vilket tillsammans utgör ett handlingskraftigt och välkomnande team.

Du ger support till de strategiska inköparna inom olika projekt. Det kan handla om att ta in prisofferter, prisförhandla och skriva fram avtal. Du har också ansvar för vissa administrativa arbetsuppgifter så som att uppdatera vår avtalsdatabas och hantera leasingavtal. Förutom att samarbeta med kollegorna kommer du också samarbeta med våra leverantörer och hjälpa dem i vår e-portal. Det är ett omväxlande och utvecklande arbete där det finns möjlighet att lära sig mycket.

Vill du komplettera dina studier med ett spännande extrajobb är vi intresserade av att komma i kontakt med dig. Det kan vara allt ifrån ett par timmar/vecka upp till 50 % under terminerna.

Bakgrund

Vi söker dig som studerar om minst 50 %. Vi ser gärna att du studerar ekonomi, civilingenjör eller liknande. Utöver det ser vi gärna att du kan jobba 1-2 dagar per vecka och att du även vill sommarjobba hos oss till sommaren.

Arbetet kräver god a samarbetsförmåga för att lösa gemensamma uppgifter både inom och utanför det egna teamet. Du är utåtriktad och relationsskapade. Som person är du självgående och initiativtagande. Du behöver kunna strukturera ditt arbete och jobba mot uppsatta deadlines.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift. Du kommer mestadels ha kontakter inom Sverige men det förekommer även kontakter globalt.

Du kommer jobba i flera olika system. Du behöver därför ha en god IT-kompetens. Det är meriterande om du behärskar Excel.

Du behöver ha B-körkort.

Till en början är det viktigt att du kan ta dig till och från Emmaboda för att komma in i arbetet. Men sen finns även möjlighet att sköta en del arbetsuppgifter hemifrån.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Elm, HR, 0471-24 71 34

Välkommen med din ansökan senast 12 december 2021. Urval sker löpande. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg.

Välkommen in med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Xylem Inc

Xylem Inc

Xylem Inc
+468 475 64 54
Xylem, Inc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xylem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 13 december 2021

Besöksadress

Emmaboda
None

Postadress

36180
0862, 36180

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023