Inköpsassistent - beställare/avropare till Regionupphandling, Halmstad

Arbetsbeskrivning

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.

Till Regionupphandling söker vi ny medarbetare till Halmstad. Regionupphandling består av 14 personer och är en gemensam resurs för upphandling. Region Halland köper varor och tjänster för ca 4 Mkr per år. Med strategisk och effektiv inköpsprocess uppnår vi bästa totalekonomi och bidrar till att nå Regionens vision - Halland bästa livsplatsen.

ARBETSUPPGIFTER
I de dagliga arbetsuppgifterna ingår att lösa vårdens behov av inköpsstöd genom att via telefon, e-post och internpost ta emot inköpsuppdrag och;
• Hjälpa kunder hitta rätt leverantör, avtal och produkt
• Löpande lägga upp artiklar i inköpssystemet
• Genomföra beställningar till leverantör via inköpssystem
• Fakturahantering

Arbetet sker i nära samarbete med upphandlare, materialkonsulent, registervård, logistik och beställare i vården. Arbetet innebär att vara ett kundstöd till vårdens verksamheter. Leverantörskontakter förekommer.
Därutöver kan andra uppgifter förekomma inom avtalsvård och inför upphandling. Beställningar kommer att ske via beställningssystem SESAM.

Region Halland inför varuförsörjning i egen regi samt inför e-handel, det innebär att du kommer att vara en del i den utvecklingen.

KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet alternativt utbildning från operativt inköpsarbete. Du är serviceinriktad med stort kundfokus. Du skapar och behåller goda relationer. Har du dessutom erfarenhet från arbete i vården och kännedom om vårdens produkter tror vi att du kommer kunna sätta dig in i arbetet på bästa sätt, vilket vi ser som positivt.

För att lyckas i ditt arbete krävs att du är metodisk och effektiv. Du har ett strukturerat sätt att arbeta och du eftersträvar ordning och reda. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och serviceanda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd och du har körkort. Goda kunskaper i svenska språket – såväl i tal som skrift – är ett krav.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Upphandlingschef Madelene Winbo

Vision Lisbet Petersson
0340-66 37 21
Upphandlingschef Madelene Winbo
0705-17 96 30
Upphandlingschef Madelene Winbo
0705-17 96 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Halland, Regionupphandling Halmstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Södra vägen 9 HALMSTAD
None

Postadress

Box 517
Halmstad, 30180

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023