OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad, noggrann och självständigt person? Har du en bakgrund inom operativa inköp och är tillgänglig att börja jobba omgående? Då ska du söka det här konsultuppdraget hos oss på Adecco!
Om tjänsten
Till vår kund i Helsingborg söker vi nu en inköpsassistent för omgående uppdrag. Som inköpsassistent består dina arbetsuppgifter bland annat av:
• Löpande utveckling av den operativa inköpsprocessen
• Medverkan i arbetet med utvecklingen av systemstöd för operativa inköp
• Ansvar för förvaltning och utveckling av logistikmodulen i Agresso och Palette
• Inköpsorderläggning och bevakning av order mot leverantör
• Administration av koncernens centrallager och med ansvar för löpande inventering
• Medverkan som stöd i upphandlingar som annonseras i Tendsign samt självständigt genomföra direktupphandlingar
Om dig
Vi antar att du har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning, gärna med inriktning mot inköp, lager eller ekonomi. Du har erfarenhet från operativa inköp av såväl material som tjänster gärna från bygg-, energi- eller producerande verksamhet. Vi önskar att du har mycket goda användarkunskaper och stort intresse i de IT-system som används vid beställning och lager och är en fena i Office-paketets excelprogram. Du har goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift.
Som person kännetecknas du av att arbeta strukturerat, organiserat och uthålligt. Vi förutsätter att du har ett eget driv och självständigt kan fatta egna beslut och anta de utmaningar som finns inom ditt ansvarsområde.
Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående och sträcker sig under ca 6 månader med möjlighet till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Hanna Lindkvist på 040-6675309.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147