Inköpsassistent med ansvar för reservdelar

Arbetsbeskrivning

Greenlane Biogas is the leading worldwide developer and supplier of technology for upgrading biogas and landfill gas to biomethane, for use in natural gas pipelines and as vehicle fuel. Greenlane has more than 20 years of global experience upgrading biogas, with installations and offices around the world

Greenlane Biogas? strategy is simple. We want to grow with our customers and together create solutions for a sustainable environment. See also our website www.greenlanebiogas.com

I din roll som inköpsassistent kommer du att skapa optimering av produktiviteten och upphandling vad gäller produkterna inom denna bransch. Rollen ger en möjlighet att samarbeta inom Greenlanes globala nätverk vad gäller inköp för att utnyttja volymmöjligheter samt för att hantera lokala leverantörer.

Dina arbetsuppgifter är bland annat att söka/förhandla så bra villkor som möjligt från såväl nya som etablerade leverantörer. Helst skall du se det som en sport att finna den mest fördelaktiga leveransen.

- Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att ansvara för företagets reservdelar och logistik för vår eftermarknad.
- Delaktig i att i bygga upp en väl fungerande process i hantering av reservdelsförsäljning.
- Du kommer att stödja inköpsavdelningen i deras dagliga uppgifter.
- hantera produktivitetsverktyg och sköta rapportering.
- genomföra utvärdering av leverantörer och uppföljning av leverantörernas prestationer.


Du trivs i rollen som inköpsassistent och ser detta som en chans att få utvecklas vidare. Förhandling och sälj ska inte vara främmande för dig och du ska drivs av lust att leverera de bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna. Vi ser dig som en prestiglös, flexibel och inte rädd att hugga i där det behövs. Andra egenskaper som vi värdersätter är noggrannhet, god simultankapacitet, samt skinn på näsan.

Meriterande är en teknisk bakgrund inom orderhantering, inköp och sälj med erfarenhet från beställning av varor mellan olika länder inom och utanför Europa. Vidare har du erfarenhet av tull och momsregler vid införsel till olika länder, då inköp till projekt ute i Europa sker från Sverige.

Du kommer att arbeta i en internationell miljö och har goda kunskaper i engelska och kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. MS Office, speciellt Excel hanterar du utan några svårigheter. Erfarenhet av något affärssystem är nödvändigt för denna tjänst.

Vänligen skicka din ansökan med personligt brev, CV samt löneanspråk med referens; IAR2013 till niklas.gustavsson@greenlanebiogas.com och martin.keelin-splater@greenlanebiogas.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Business Services Officer Martin Keelin-Splater

Procurement Manager Niklas Gustavsson
08-58360000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flotech Services AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 14 juni 2013

Besöksadress

Englundavägen 7
Solna

Postadress

Englundavägen 7
Solna, 17141

Liknande jobb


INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024