Inköpsassistent sökes omgående för långt uppdrag

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

För ett långt och spännande uppdrag hos en av våra kunder i Kristinehamnsområdet söker vi omgående en inköpsassistent med minst ett års erfarenhet från liknande befattning.
Dina arbetsuppgifter kommer att variera från dag till dag men kommer att vara inom ramarna för administration, ekonomi och inköp.
Du ska bland annat:

- Hantera masterdata i företagets affärsystem
- Hantera inköpsanmodan samt inköpsorder
- Jobba med leverantörsfakturor
- Jobba med rapporter och statistik
- Andra administrativa uppgifter kan förekomma efter behov


Formell kompetens

För att passa i den här rollen är det viktigt att du har en grundutbildning inom ekonomi eller inköp samt har något års relevant arbetslivserfarenhet.
Du kan t.ex. ha jobbat som administratör med ekonomiinriktning och har vana av att hantera stora informationsmängder i olika affärssystem.

Alla bakgrunder och erfarenheter som kan vara relevanta för tjänsten är välkomna och vi kommer att göra en helhetsbedömning av dina kompetenser och din personlighet.
Det viktigaste är dock att du är lärvillig och sugen på en ny karriär oavsett bakgrund. Därför vill vi uppmana dig att söka tjänsten snarast om du känner att du har det vi söker.

Personliga egenskaper

Eftersom detta initialt är ett längre konsultuppdrag till slutet på 2014, är det viktigt att du vill visa framfötterna hos vår kund där möjlighet till förlängning eller rentav rekrytering hos företaget kan uppkomma. Personliga egenskaper som efterfrågas är framförallt initiativrikedom och nyfikenhet för att kunna komma in i arbetet på ett smidigt sätt. Vidare ska du kunna jobba strukturerat och noggrannt och ha sinne för ordning och reda.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tjänsten är på heltid till slutet på 2014 med möjlighet till förlängning eller övertag av kunden.
Placeringsort är i Kristinehamn med omnejd.
Tillträde så fort vi hittat rätt kandidat för tjänsten.

Information

För mer information kan du kontakta Ali Rezaei på ali.rezaei@lernia.se eller susanne.grehn@lernia.se
Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken. Välkommen med din ansökan snarast möjligt.

Lernia är vägen framåt

Lernia är vägen framåt.
Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ali Rezaei

Carl-Fredrik Carlsson

Hanna Karlsson

Eva Harrysson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Karlstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 13 maj 2014

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Karlstad
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Karlstad, 65226

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023