Inköpsassistent sökes till innovativ bilsäljare!

Inköpsassistent sökes till innovativ bilsäljare!

Arbetsbeskrivning

Vill du att dina arbetsdagar ska variera stort i innehåll, och lära dig allt relaterat till inköp? Vill du bli en del av ett spännande företag inom fordonsindustrin, där du jobbar i nära samarbete med inköpare? Vi söker dig som är ett geni inom administration!
Om tjänsten
Perido söker en Inköpsassistent till vår kund, ett välkänt och stort internationellt företag inom fordonsindustrin. Kulturen inom detta företag skapar en miljö av ständig förbättring: att dela kunskap med varandra, att ge och be om feedback och att uppmuntra medarbetarna att ta ett personligt ansvar för kontinuerligt lärande och utveckling. Kontoret är placerat i Lindholmen, Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer dina dagar att kretsa kring att stödja inköpare med allt administrativt jobb som kan uppstå. Du kommer att få en full inblick i jobbet som inköpare, och får här chansen att samla viktig erfarenhet inom området, och en stor förståelse för yrket. Det här är vad du kan se fram emot:
Hjälpa till vid onboarding av nya medarbetare
Utföra och stödja upphandling enligt definierade strategier och ramverk. Förbättra samarbetet med intressenter och tillsammans mot gemensamma mål
Ge råd till berörda parter i upphandlingsfrågor, ge stöd och vägledning i alla skeden av upphandlingscykeln.
Spåra vilka viktiga resultatindikatorer för leverantörers och intressenters efterlevnad av avtal
Vid behov genomföra marknadsanalyser för att stötta inköpsaktivitet
Skapa och upprätthålla kommersiella relationer med leverantörer och interna intressenter
Stödja teamet genom att lösa avvikelser, systemproblem och leta efter ständig förbättring av processerna för att underlätta och förbättra prestanda i teamet
Övrigt administrativt arbete

Dina egenskaper
Funderar du på om det här är rollen för dig? Då ska vi försöka beskriva vilka egenskaper vi tror att du besitter. Vi söker dig som har en god organisatorisk kompetens. Du tycker om att vara spindeln i nätet med olika administrativa uppgifter. Du behärskar att arbeta i många projekt samtidigt, oavsett takt. Vi tror också att du har ett bra servicesinne och kan kommunicera på ett skickligt sätt. Slutligen är du flexibel i den meningen att du ändrar ditt sätt att arbeta - för att hitta den bästa lösningen.
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Vi söker dig som har:
Utbildning inom administration, ekonomi, inköp eller liknande
Goda kunskaper inom MS Office (gärna Excel)
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Plus i kanten:
Flytande i annat europeiskt språk
Erfarenhet av att arbeta inom inköps- administrativa verktyg och system, gärna SAP.

Omfattning och tillträde
Tillträde omgående. Uppdrag initialt 6 månader via Perido.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se och/eller telefon 070-467 9594. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33195 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på. Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2022
  • Ansök senast: 11 juni 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023