Inköpsassistent till Brightstar i Kista

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och vill lära dig mer om inköp? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och som nu vill ta steget mot inköp/supply chain. Tjänsten som inköpsassistent passar dig som är driven, noggrann och har en känsla för service. Låter det som du? Tveka då inte att söka!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Brightstars räkning en inköpsassistent till deras inköpsavdelning med start omgående.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Brightstars önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Brightstar. Uppdraget sträcker sig till och med 31/5-19, men kan komma att bli förlängt för rätt person.

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsassistent kommer du att arbeta med administrativa uppgifter på Brightstars inköpsavdelning. Du kommer bland annat att:


* Lägga upp artiklar i JDE och löpande vårda artikelregistret
* Uppdatera systemen med aktuell information och ansvara för att säkerställa informationen
* Matcha fakturor mot inköpsordrar
* Underhålla register gällande artiklar, beställningspunkter, förpackningsstorlekar, priser, kampanjer etc.
* Ta fram rapporter och förmedla dessa till leverantörer och andra branschorganisationer


Tjänsten passar dig som är i starten av din karriär och vill lära dig mer om inköp och supply chain!

VI SÖKER DIG SOM
* Har något års erfarenhet av liknande uppgifter


* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har erfarenhet av att jobba i affärssystem (SAP, JDE eller liknande)
* Har goda kunskaper i Excel


Som person är du serviceinriktad och noggrann. Du har ett eget driv och engagemang i ditt arbete.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Placering: Kistagången 12, Brightstar sitter i nyrenoverade och fräscha lokaler i närheten t-bana och pendeltåg
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Brightstars önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Brightstar är världens största distributör inom trådlös kommunikation och den ledande experten inom innovation och kundanpassade produkter och tjänster för telekombranschen. Brightstar strävar efter att vara den bästa partnern för mobilbranschens leverantörer, operatörer och återförsäljare. I Norden finns 200 anställda och på kontoret i Kista jobbar ca 65 personer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • måndag-fredag Kontorstider
  • Publicerat: 17 maj 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023