Inköpsassistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en administrativ roll i en internationell miljö med högt tempo? Då kan detta vara tjänsten för dig. Vi söker nu en inköpassistent till ett internationellt bolag som är placerat i centrala Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i början av mars och kommer att pågå fram till årsskiftet. Urval och intervjuer genomförs löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kort om rollen
I rollen kommer du hantera administrationen kring inköpsordrar och vara ett stöd till andra på avdelningen i olika frågor. Du kommer att arbeta i en administrativ roll och huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara att dra ut rapporter och skickar ordrar till leverantörer i ett ordersystem. Du kommer även samla in information från olika system samt genomföra olika typer av uppföljningar. I arbetet ingår även att vara ett stöd till köpare och inköpskoordinatorer i olika frågor som uppstår i deras dagliga arbete.


Erfarenhet
För att lyckas i rollen som inköpsassistent behöver du vara engagerad, noggrann och positiv då du kommer ha kontakt med leverantörer och arbeta i flera olika system. Du behöver kunna skriva och tala flytande engelska samt ha minst två års erfarenhet som administratör. Du har även mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Om Poolia
Liksom du är vi på Poolia specialister inom ekonomi, många av oss med egen erfarenhet av att arbeta i branschen. Vi är nämligen övertygade om att en av hörnstenarna för att göra ett riktigt bra arbete är engagemang och intresse för sitt område. Våra kunder återfinns inom bland annat banker, försäkringsbolag, staber och andra organisationer. Vi har erfarenhet av tillsättningar, bemanningskonsulter och interimskonsulter till både privat och offentlig sektor. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Sex månader eller mera
  • Publicerat: 23 januari 2018

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023