Inköpsassistent till Melbye

Inköpsassistent till Melbye

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag/vikariat på heltid som varar fram till augusti 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Melbye.

Om företaget:

Melbye Group är ett familjeägt företag med en lång historia. Ända sedan 1907 har vi haft blicken riktad mot framtiden, med fokus på morgondagens lösningar. Vi är en ledande leverantör av framtidssäkrade infrastrukturlösningar inom energi-, fiber- och installationsmarknaden. Vi har kunder över hela Norden och Storbritannien, intressenter över hela Europa, och vi samarbetar med partners och leverantörer globalt. Med omfattande expertis och starka samarbeten med marknadsledande tillverkare bidrar vi till att skapa smarta och hållbara lösningar för framtiden.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpsassistent arbetar du tillsammans med dina kollegor i ett familjärt och prestigelöst team. Du stöttar med varierande arbetsuppgifter inom inköp och logistik och arbetar med administrativa uppgifter inom operativt inköp. Du stöttar bland annat med uppföljning av leveranser mot leverantörer samt hanterar ankomstregistrering, fakturor och priskontroll. Vidare arbetar du även med uppföljning av avvikelser och målsiffror.

Ditt främsta ansvar är att stödja och assistera inköpsorganisationen och därtill ha kontakt med leverantörer för att säkerställa leveranser. Du arbetar tillsammans med inköpare på plats i Jönköping och rapporterar till inköpschef som är placerad i Norge. Även andra administrativa arbetsuppgifter inom området kan tillkomma.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt
• Mycket god datorvana och gärna erfarenhet i att ha arbetat i affärssystem
• Det är meriterande med bakgrund inom inköp, antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Lokalt pratar de på både svenska och norska.

För att vara framgångsrik i rollen som inköpsassistent ser vi att du är en driven person som arbetar noggrant och strukturerat. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha kontakt med både interna och externa samarbetspartners. Vidare kan du snabbt sätta dig in i nya arbetssituationer och hjälpa till där det finns behov. Du är stresstålig och alltid lösningsorienterad. Du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter och tycker om att arbeta administrativt.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2024
  • Ansök senast: 5 april 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023