Inköpsassistent till Silex

Arbetsbeskrivning

Din nya arbetsgivare Svenska Silex Microsystems tillverkar mekaniska och elektriska system i mikroskala som byggs i form av chip, så kallad MEMS.MEMS-tekniken möjliggör t.ex. tillverkning av trycksensorer som är så små att de kan föras in i blodomloppet på en människa.Företaget levererar i dag produkter i yttersta high-tech klass, i vissa fall ner på nanonivå, som används i medicinsk utrustning, mobiltelefoner, datorer och bilar.Silex grundades år 2000 och omsätter idag ca 200 Mkr.Med ett 80-tal kunder världen över tillhör Silex en av de absolut främsta fristående tillverkare av MEMS i världen.Under 2009 togs en ny ultramodern 8-tums MEMS fabrik i bruk som femfaldigade tillverkningskapaciteten av MEMS.Silex har huvudkontor och fabriker i Järfälla med försäljningskontor i Boston och San Fransisco i USA.Företaget ägs av riskkapital bolagen CapMan, Priveq, Northzone, Startupfactory, bolagets grundare, mf.l.Vi är certifierade mot ISO9001:2008.Läs gärna mer på www.silexmicrosystems.com Din nya tjänst Din roll kommer till stor del att bestå i supportfunktion där du kommer att stötta inköpschefen i sitt arbete.Dina arbetsuppgifter är till stor del av administrativ och operativ karaktär och kan exempelvis vara: - orderläggning i vårt affärssystem (Monitor) - orderbevakning, - underhåll av grunddata i vårt affärssystem (leverantörer, artiklar, mm) - inmatning av dokumentation i vårt dokumenthanteringssystem "SxDoc" (Certificate of Conformance, NDA, mm) - ta fram statistik från vår affärssystem (för att t ex följa upp leverantörers prestationer) - ta hand om daglig problemlösning gällande beställningar och leveranser.- inventeringar, - lageroptimering, - löpande planering och bevakning av vissa lagervaror till produktion - Kvalitetssäkring och reklamationshantering - Hantera frågor kring tull och transport.- besvara inkommande samtal till inköpsavdelningen - fungera som stöd och back-up till lagermedarbetaren - underhålla goda och långsiktiga relationer med leverantörer.- vara med och utveckla och effektivisera inköp och logistik inom företaget För rätt person kan eventuellt även andra arbetsuppgifter komma att ingå i tjänsten, exempelvis inköpsansvar för ett utsett sortiment. Din bakgrund Personen vi söker skall helst ha erfarenhet från att ha arbetat på en inköpsavdelning, gärna som inköpsassistent med liknande arbetsuppgifter som de beskrivna ovan.Vidare krävs grundläggande kunskaper i inköp/logistik.Meriterande är om du har kunskaper inom företagsekonomi samt inom transport.Det är ett krav att du behärskar engelska flytande i tal och skrift, samt svenska.Din profil Som person är du strukturerad, utåtriktad, drivande och service-minded.Du trivs med att vara delaktig i ett team med högt tempo och ha många projekt igång samtidigt.Rollen innebär mycket kontakt med olika personer, avdelningar och leverantörer, vilket innebär att du bör vara en mycket kundorienterad person och trivas med att ha kontakt med andra människor.Du har en hög känsla för service.Du har förmåga att hantera kommersiella situationer och internationella kontakter på ett professionellt sätt. Din ansökan Silex har valt at samarbeta med Thalamus i denna rekrytering.Du söker din nya tjänst på www.thalamus.se.Välkommen att söka en spännande tjänst hos ett företag i teknikens yttersta framkant! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Molander

Christer Johansson

Christer Johansson
08-120 88 744
Camilla Molander
08-120 88 788
christer Johansson
08120 88 744
Jonas Dahlberg
08-120 88 720
Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson
08-120 88 744
Christer Johansson
08120 88 744
Felix Hernvall
08-12088703

Sammanfattning

Besöksadress

Gustavslundsvägen 137
None

Postadress

Gustavslundsvägen 137, 5tr
Bromma, 16751

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024