Inköpsassistenter till Kundcenter i Lund

Inköpsassistenter till Kundcenter i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Administrativa Service Center med cirka 400 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar.

Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare och vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i varje kundmöte. Kundcenter är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag. Idag är vi cirka 110 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund.

Hos oss får du möjlighet att utveckla både dig själv och verksamheten i stort. Vårt arbete genomsyras av Region Skånes värderingar Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt, både i mötet med kund och i samarbetet med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi ser nu fram emot att välkomna fem nya inköpsassistenter som vill vara med på en spännande utvecklingsresa tillsammans med oss! Du ansluter till ett engagerat och kompetent team som hjälper 10 000 kunder med materialförsörjningen till Region Skånes kärnverksamheter.

Ditt arbete innebär huvudsakligen att operativt stödja våra kunder/beställare inom Region Skåne genom att du stöttar, leder och hjälper till att genomföra beställningar på avtal och utanför avtal. Vid intresse finns möjligheten till sortimentsansvar där du kan vara med och skapa förutsättningar och utveckla materialflödet inom Region Skåne. Som inköpsassistent är du ansiktet utåt för vår förvaltning, Regionservice, och länken mellan våra beställare och leverantörer. I vårt arbete möter vi kunder i olika situationer, ibland stressade och frustrerade, och det finns inte alltid givna tillvägagångssätt. Detta ställer krav på en kreativ lösningsförmåga, vilket vi ser som spännande och utmanande - det hoppas vi att du också gör!

Våra arbetstider är dagtid, helgfri vardag med möjlighet till distansarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en godkänd gymnasieutbildning samt goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Därtill ser vi det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt och är van att arbeta i flera olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med materialförsörjning och/eller har kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).

Vi söker dig som älskar service! Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikationsförmåga. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. För att lyckas i rollen krävs även att du tar stort eget ansvar, är självgående samt kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Därtill är du effektiv i ditt arbete, stimuleras av förändring och har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande arbetsuppgifterna.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Regionservice
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Dockplatsen 26
Malmö, 20525

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023