Inköpsasssistent till Mediq!

Inköpsasssistent till Mediq!

Arbetsbeskrivning

Vill lära dig mer om inköp i en nationell och internationell miljö, sätta dig in i processer och är junior i din roll? Har du kanske nyligen avslutat dina studier inom inköp eller är student inom liknande område? Mediq söker nu en driven inköpsassistent som fram till sommaren bidrar till Mediq utveckling.

OM TJÄNSTEN
Mediq erbjuder läkemedelsförsörjning och angränsande tjänster för både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Mediq erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges frihet under stort ansvar redan från första dagen.

Som inköpsassistent kommer du att tillhöra avdelningen för inköp som består av nio medarbetare. Inköpsavdelningen ansvarar för lagerhantering, prissättning, masterdata samt orderläggning och det sker ett nära samarbete i gruppen där man stöttar, peppar och hjälper varandra. De letar nu efter en kollega som gillar att hugga i och får saker att hända som omgående kan komplettera deras team fram till sommaren.

Du erbjuds:
* Ett härligt gäng kollegor som gör det roligt att gå till jobbet
* Möjligheten att lära dig mer om inköpsprocessen

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsassistent kommer du arbeta i en operativ och administrativ roll. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna i teamet och du kommer till exempel att:
* Hantera orderbekräftelser och kontrollera att de exempelvis stämmer överens gällande kvantitet och pris
* Förbereda kostnadsanalyser
* Manuellt läsa in, överföra och uppdatera information i inköp- och logistiksystemen
* Vara behjälplig i teamet med övriga administrativa uppgifter gällande exempelvis masterdata, prishantering och uppdateringar i systemen
* Uppföljning och rapportering

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad eller pågående YH-utbildning eller högskoleutbildning inom inköp, logistik eller annat relevant område, alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet.
* Har goda data- och excel kunskaper.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.

Meriterande:
* Har tidigare arbetat i en liknande roll.

Som person är du:
* Ansvarstagande
* Strukturerad
* God samarbetsförmåga

Övrig information:
* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid/deltid fram till sommaren
* Placering: Kungsbacka

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mediq Sverige AB är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Varje dag förbättrar de livet för miljontals människor genom att tillhandahålla sjukvårdsmaterial, medicintekniska produkter, leveranser, utbildning och rådgivning till våra kunder som återfinns både inom den privata och offentliga sektorn. Mediq Sverige har idag ca 240 engagerade medarbetare, deras huvudkontor och logistikcenter är beläget i Kungsbacka.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2020
  • Ansök senast: 4 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023