Inköpscontroller

Inköpscontroller

Arbetsbeskrivning

Är du resultatorienterad, har erfarenhet av att arbeta och driva projekt? Har du sinne för detalj och helhet? Då tror vi att detta är en spännande utmaning för dig!

Inköpsenheten ansvarar för att sammanhålla och genomföra Försvarsmaktens inköp. I uppdraget ingår även ansvaret för leverantörskontakter från marknadsdialog till förvaltning och uppföljning. Vi består av ca 100 medarbetare fördelade på fyra avdelningar. Vi är Försvarsmaktens specialister inom inköp och bedriver strategsikt inköp genom kategoristyrning.

Försvarsmakten är en arbetsplats under ständig utveckling som aktivt arbetar med att utbilda och utveckla sina medarbetare och gärna ser att deras ansvar växer med tiden.

Förutom spännande arbetsuppgifter och har vi andra fina förmåner inom Försvarsmakten, en mycket uppskattad förmån är exempelvis att vi tränar tre timmar i veckan på arbetstid. Samtidigt som vi arbetar hårt för att nå våra mål värdesätter vi också balans mellan arbete och fritid.



Arbetsuppgifter
Som Inköpscontroller gör du hela inköpsenhetens månadsvisa statistikuppföljning av enhetens produktion samt måluppfyllnad. Du ansvarar för sammanställningar, analyser samt förslag till utvecklings- och förbättringsåtgärder. I det senare har du också en aktiv roll för implementeringen.

Vidare ansvarar du för att analysera och visualisera enhetens produktionsplan av upphandlingsärenden. 

Du har även en stödjande roll gällande enhetens beräkningar för besparingar i samband med upphandlingar. I arbetet ingår att bidra med upphandlingsstatistik, analyser, avtalsuppföljning med mera.

Kvalifikationer


• Akademisk examen kombinerat med arbetslivserfarenhet eller motsvarande kompetens inhämtat på annat sätt
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Förmåga uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Erfarenhet både av att arbeta i och av att driva projekt

Meriterande


• Erfarenhet av arbete i SAP och Business Objects
• Kunskap om inköpsverksamhet

Personliga egenskaper

För att lyckas behöver du kunna analysera, planera och strukturera ditt arbete. Det krävs att du är resultatinriktad samt initiativtagande med en förmåga att kommunicera de analyser, slutsatser osv du tillsammans med övriga kommer fram till.  Viktigt är att du kan förstå detaljer och kunna lyfta blicken till en helhet.

Rollen som inköpscontroller ställer krav på självständighet och integritet men det krävs också en vilja att hjälpa andra och bidra till att leverera lösningar som leder till resultat.

För att vi ska trivas med varandra behöver du också vara stabil, flexibel, energisk och lojal samt värdesätta samarbete med dina kollegor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Detta är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Befattning är placerad på Försvarsmaktens HR Centrum i Stockholm.

Förfrågningar om befattningen kan göras till Tillförordnad chef för Inköpsenheten, Ingela Kostet, nås via Försvarsmaktens växel 0505-45 10 00.

Fackliga representanter
SACO – Camilla Robertsson nås via Försvarsmaktens växel 0505-45 10 00
SEKO – Lise-Lotte Larsson  nås via Försvarsmaktens växel 0505-45 10 00
OFRS – Freddy Tullgren nås via 08-402 40 00
OFRO – Therese Lund nås via Försvarsmaktens växel 0505-45 10 00

Välkommen med din ansökan senast 2020-02-23. Din ansökan bör innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmakten HR Centrum är en service- och supportfunktion som har ansvar över Försvarsmaktens gemensamma förvaltning och stödverksamhet inom service, administration och HR. Vi är cirka 680 medarbetare med verksamhet i 26 orter runt om i landet.

Varje dag och varje timme gör Försvarsmaktens medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024