Inköpskoordinator sökes till företag inom detaljhandeln!

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en spännande och utmanande administrativ roll som inköpskoordinator? Har du dessutom något års erfarenhet av retail? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund är ett framgångsrikt detaljhandelsföretag sedan 1986 med 90 varuhus i Sverige, 22 i Norge och 2 i Tyskland. Företagets affärsmodell bygger på enkelhet i verksamheten, centrala inköp utan mellanhänder och effektiv distribution. De har idag över 1100 anställda och har huvudkontoret i Upplands Väsby.

Till huvudkontoret söker vi just nu en inköpskoordinator som kommer att arbeta inom affärsområdet Förbrukning. Arbetet som inköpskoordinator går främst på att ha hand om den administrativa delen av inköpsprocessen på avdelningen Skönhet och Hälsa. Du kommer att arbeta brett med allt från artikelvård till kundfrågor och marknadsaktiviteter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:

- Sköta administration och vård av artiklar och sortiment
- Koordinera kategorins inköpsfrågor både externt och internt mellan olika avdelningar
- Fakturahantering
- Kampanjadministration
- Huvudkontakt mot Store Support
- Bidra i projektarbete

På sikt ser vi även att du kan assistera produktchefen och sköta vissa segment inom inköp.

Tjänsten är på heltid med start så fort vi har hittat rätt person. Anställningen inleds som ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på StudentConsulting men uthyrd till vår kund. De har kontor i Upplands Väsby dit det går direktbussarna från centralen. Längden på uppdraget är sex månader, med goda möjligheter till att bli anställd direkt av vår kund. Kontorstider med flex tillämpas.

Din profil
Vi söker dig som har studerat en eftergymnasialutbildning inom inköp, marknad eller ekonomi. Du ska ha något års erfarenhet från retailbranschen eller liknande. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du god samarbets- och samordningsförmåga. Du är van att arbeta med ett brett kontaktnät och är en god kommunikatör. Du är analytisk och uthållig. Vi ser även att du trivs i en flexibel och föränderlig miljö. Du är självständig, prestigelös och initiativtagande. Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 10 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Tillsvidareanställning Tillsvidare
  • Publicerat: 22 maj 2018

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


22 april 2024

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

3 maj 2024

Beställningsplanerare

Beställningsplanerare

3 maj 2024