Inköpskoordinator sökes till nordiskt bolag i nordvästra Skåne

Arbetsbeskrivning

Inköpskoordinator sökes till nordiskt bolag i nordvästra Skåne
Inköpskoordinator för rekrytering sökes till nordiskt bolag i nordvästra Skåne

Till vår kund som är ett stort nordiskt bolag med belägenhet i nordvästra Skåne söker vi nu en Inköpskoordinator för rekrytering.

Som Inköpskoordinator kommer du att arbeta med att stötta inköpande personal inom koncernen. Du arbetar tvärfunktionellt nära personalen inom koncernstaben för inköp. I rollen förväntas du administrera de hjälpmedel, verktyg, mallar och rutiner som inköpande personal använder. Du svarar på frågor och stöttar inköpande personal i deras dagliga arbete. Du kommer även delvis att arbeta med utbildning kopplat till inköpssystem, inköpsverktyg och inköpsprocess.

Du hanterar bland annat frågor som rör bankgarantier, kreditupplysningar, försäkringar, kollektivavtal samt avtalshantering.

Du rapporterar till inköpschefen och samverkar främst med övriga inköpschefer, inköpare, inköpsledning, samt övriga medarbetare inom avdelningen. Du kommer in i en nordisk miljö och ett bolag som är ett av de ledande i sin bransch.

Ort: Nordvästra Skåne

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 23/1 2017. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Varmt välkommen att kontakta Emma Lindahl-Söderberg i Randstad AB, på telefon 0733-434410, eller mail emma.lindahl.soderberg@randstad.se

Kvalifikationer:
Du som söker har en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av och trivs med ett arbete som omfattar både ekonomi och administration. Du har mycket god datorvana. Det är meriterande om du har arbetat med inköp inom byggbranschen tidigare. God svenska och engelska muntligt och skriftligt är ett krav.

Som person är du erfaren och lojal med en mycket god kommunikationsförmåga. Du har ett högt personligt engagemang och är bra på att samarbeta med andra människor och i team. Du är angelägen om att arbeta mot mål och att nå resultat med hög kvalitet i ditt arbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 januari 2017

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024