Inköpskoordinator till Northvolt

Inköpskoordinator till Northvolt

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Inköpskoordinator kommer du administrera skapa och hantera orderläggning. Din dag kommer att bestå av att ge support och stötta inköparna med planering, uppföljning samt rapportering. Grundläggande administration och arbete i Northvolts ERP-system kommer vara en dela av din vardag, precis som daglig kontakt med flertalet olika parter i organisationen.

I din roll som Inköpskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
- Hantera och skapa order
- Administration
- Kontinuerlig dialog med olika delar inom organisationen

Tjänsten som Inköpskoordinator är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdragsperiod är 3 månader med chans till övertag. Placeringsort är mitt i centrala Stockholm.

Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning inom inköp, teknik eller ekonomi alternativt relevant arbetslivserfarenhet. Du kan vara nyexaminerad. Viktigt är att du är tekniskt och kommersiellt intresserad samt har förmågan att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät.

Vidare ser vi att du har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat med flertalet arbetsuppgifter parallellt utan att göra avkall på kvalitet och leverans. Rollen ställer höga krav på utpräglad kommunikativa egenskaper då du kommer ha flertalet parallella kontaktytor, både internt och externt. Du kommunicerar obehindrat på engelska, både i tal och skrift. Svenska är meriterande men inget krav.

Viktigt för tjänsten är:
- Arbetslivserfarenhet inom administration.
- Kunskap och erfarenhet av att snabb sätta sig in i nya affärssystem.
- Arbetslivserfarenhet av att arbeta supporterande, noggrant och konstruktivt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Northvolt
Northvolt AB grundades 2015 och är ett svenskt industriföretag med målet att tillverka världens mest miljövänliga batterier.
Läs mer på Northvolts hemsida www.northvolt.com

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Peder Andersson via peder.andersson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköp, Inköpsassistent, Inköpskoordinator, Administration, ERP, Purchasing

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2020
  • Ansök senast: 13 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023