Inköpsplanerare till Altia Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Om kunden:
Altia Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Altia Plc i Finland. Altia Plc är ett företag som producerar, distribuerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker i Norden och de baltiska länderna. Altia Plc:s egna varumärken, bl.a. Blossa, Grönstedts, Koskenkorva, O.P. Anderson, Explorer och Chill Out har en stark marknadsposition och ett arv de vill vårda. Företaget representerar också andra internationella kvalitetsvarumärken från hela världen.


Om tjänsten:
I denna roll kommer du arbeta i ett team som består av 4 härliga kollegor varav två jobbar på kontoret i logistikcentret i Kungsängen och två, inklusive dig, arbetar på kontoret vid Gärdet tillsammans med planeringsansvarig. En gång i veckan kommer hela teamet arbeta tillsammans i Kungsängen och en dag tillsammans vid Gärdet, vilket är en viktig del för teamets sammanhållning. Dina främsta arbetsuppgifter består av operativ inköpsplanering vilket innebär inköp av färdiga produkter från hela världen samt koordinering och bokning av transporter. Du kommer även driva reklamationsärenden och följa upp leveranser, lager, transportkostnader och avvikelser. Du tilldelas en portfölj av länder där du självständigt hanterar hela inköpsplaneringen och allt som hör därtill. Det tillkommer även löpande administration i affärssystemen och kontakt med lagret i Kungsängen gällande t.ex. mottagning av varorna.


Möjligheter:
Du har nu chansen att i en bred roll utveckla dina kunskaper inom inköp och planering och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. För dig som har ett vin- och matintresse är detta ett jobb för dig!


Krav:
Vi söker en kandidat som har några års erfarenhet inom av produktions-, inköps-, transport- eller prognosplanering. Har du en eftergymnasial utbildning inom tex Logistik är detta meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem, SAP och Relex är meriterande och du har även goda kunskaper i Excel. Du hanterar svenska och engelska utmärkt i både tal och skrift. Rollen kräver att du har god samarbetsförmåga samt att du är initiativtagande och självgående. Då rollen innebär många kontaktytor är du service-minded, kommunikativ och flexibel.


Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund med mål att sedan anställas av kunden. Start omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetet föreligger under kontorstider.


Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Natalie Ebenfelt på rekrytering@hero.se.



Vi ser fram emot att läsa din ansökan!



Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!



Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via
https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel





“We are heart working”




Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 31 mars 2017

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024