OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en inköpsplanerare som är redo att växa tillsammans med företaget. Söker du en omväxlande och problemlösande roll i en växande bransch? Då kan tjänsten vara något för dig. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Som inköpsplanerare ansvarar du för att råvaruförsäljningen av företagets produkter finns tillgänglig i rätt tid och antal. Du arbetar både för att höja och bibehålla lageromsättningen. I dina arbetsuppgifter ingår:
- Samarbete med avdelningar inom organisationen gällande inköp och lagerhantering
- Uppföljning av mål och KPI:er för avdelningen
- Utveckling och förbättring av rutiner
- Leveransuppföljning av dagliga ingredienser
- Kontinuerlig rapportering till inköpschefen
Du arbetar både proaktivt och med problemlösning. Som inköpsplanerare har du en egen kundportfölj samtidigt som du har ett tätt samarbete med leverantörer och övriga externa samarbetspartners.
Om företaget
Vår kund har en av Sveriges mest moderna tvätt- och förpackningsanläggningar för sallader och grönsaker. Företaget är snart 200 anställda och säljer samt levererar färdigskurna och tvättade grönsaker till nordens största grossister och dagligvarukedjor. I takt med att företagets produktionskapacitet ökar är de nu i behov av en inköpsplanerare. Under år 2017 planerar företaget att fyrdubbla produktionsytan och bygga ytterligare en produktionsanläggning, för att möta den stora efterfrågan från sina kunder. Som inköpsplanerare hos vår kund blir du delaktig i en spännande resa och tillväxt för företaget då marknaden står inför en stor expansion. Du får möjligheten att avancera och växa, både inom verksamheten och i din roll. Du blir en del av ett engagerat team med det stora och gemensamma intresset för grön och hälsosam mat.
Din profil
Vi tror att du som söker är ordningsam, lösningsfokuserad och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Det är viktigt att du är kommunikativ och tydlig då du arbetar tätt med olika parter både internt och externt.
Skallkrav:
Utbildning inom Inköp- och eller Supply Chain
Officepaketet
Svenska och engelska i tal och skrift
Körkort B och tillgång till bil
Meriterande:
Erfarenhet av liknande arbete
Erfarenhet av Microsoft Dynamics AX
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Omgående
Placering: Teckomatorp
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996